Grupa Interia przy 116 mln zł przychodów miała w ub.r. 31 mln zł zysku, 7,4 mln zł ze sprzedaży Semahead
W ub.r. Grupa Interia.pl osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 1,3 proc. do 115,75 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 0,6 proc. do 95,22 mln zł jej zysk netto zwiększył się z 22,26 do 31,02 mln zł. Firma zatrudniała 379 pracowników, osiągnęła 7,4 mln zł zysku z przeniesienia agencji Semahead do osobnej spółki.
Przychody krajowe Grupy Interia.pl zmalały rok do roku z 86,02 do 81,36 mln zł, a wpływy eksportowe zwiększyły się z 28,28 do 34,38 mln zł. Wszystkie są zaklasyfikowane jako przychody reklamowe.
Do firmy należy portal Interia.pl oraz grupa serwisów tematycznych, m.in. Pomponik.pl, Smaker.pl i Maxmodels.pl. Według badania Gemius/PBI w maju br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały 19 mln użytkowników, 1,58 mld odsłon oraz 32 minuty i 54 sekundy średniego dobowego czasu korzystania przez internautę, a sam portal Interia.pl - 14,23 mln użytkowników, 933,9 mln odsłon oraz 27 minut i 44 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.
Interia niebawem przejęta przez Polsat
Grupa Interia jest właśnie kupowana od Grupy Bauer Media przez Telewizję Polsat za 422 mln zł. Umowę zawarto pod koniec kwietnia, a na początku lipca zgodę na jej realizację wydał prezes UOKiK-u.
W ub.r. przychody sprzedażowe Grupy Interia.pl od innych firm z Grupy Bauer Media wyniosły 4,86 mln zł, z czego 1,47 mln zł od Wydawnictwa Bauer, a 1,33 mln zł od Grupy RMF.
Do Grupy Interia.pl przez kilka lat należała agencja marketingu w wyszukiwarkach Semahead. W październiku ub.r. firma sprzedała zorganizowaną część przedsiębiorstwa tej agencji do nowo utworzonej spółki Semahead należącej do Bauer Polen Invest. Osiągnęła z tego zysk operacyjny w wysokości 7,41 mln zł.
379 pracowników, mniej na usługi obce
Koszty operacyjne Grupy Interia.pl zwiększyły się rok do roku o 0,6 proc. - z 94,65 do 95,22 mln zł. Wydatki na usługi obce zmalały z 53,1 do 52,66 mln zł, na wynagrodzenia wzrosły z 26,9 do 27,9 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmniejszyły się z 5,14 do 5,09 mln zł. W ub.r. w firmie pracowało średnio 379 osób.
Nakłady na amortyzację zmniejszyły się z 5,13 do 4,91 mln zł, na zużycie materiałów i energii wzrosły z 1,41 do 1,54 mln zł, na podatki i opłaty - z 748,2 do 895,2 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,77 do 1,79 mln zł.
Koszty zakupu usług od innych podmiotów z Grupy Bauer Media wyniosły w ub.r. 5,16 mln zł. 1,14 mln zł przeznaczono na zakup od Bauer Media, 1,05 mln zł - od Wydawnictwa Bauer, 802,8 tys. zł - od Grupy RMF, a 626,1 mln zł od spółki z o.o. Grupa Interia.pl.
17,3 mln zł na dywidendę
W efekcie zysk sprzedażowy poszedł w górę z 19,65 do 20,52 mln zł. Pozostałe wyniki rentowności zwiększyły się znacznie bardziej, głównie dzięki środkom ze sprzedaży Semahead (inne przychody operacyjne wzrosły z 509,2 tys. zł do 11,13 mln zł).
Zysk operacyjny podskoczył z 22,19 do 31,26 mln zł, a zysk brutto i netto - z 22,26 do 31,02 mln zł.
Bezpośrednim właścicielem Grupy Interia.pl jest spółka Grupa Interia.pl Media. Pod koniec czerwca na walnym zgromadzeniu zdecydowano, że z zeszłorocznego zysku netto Grupy Interia.pl właścicielowi zostanie wypłacone 17,3 mln zł dywidendy.
Natomiast 13,72 mln zł zostanie przeznaczone na fundusz rezerwowy, dzięki czemu jego wartość wzrosłą do 16,23 mln zł.
Czytaj także: wygraj nagrody po 10 tys. dolarów
Dołącz do dyskusji: Grupa Interia przy 116 mln zł przychodów miała w ub.r. 31 mln zł zysku, 7,4 mln zł ze sprzedaży Semahead