SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa WP i Onet z rekordami w mobile’u, traci Allegro i GG (TOP20)

W lipcu br. na stronach Grupy Wirtualna Polska wykonano rekordowe 499 mln krajowych odsłon mobilnych, a na portalu Onet.pl - 333 mln, natomiast spore spadki w skali miesiąca zanotowały serwisy Allegro i GG. Jeśli chodzi o treści audio i wideo, to liderami są Grupa Onet - RASP oraz Grupa Interia.pl.

499 mln krajowych odsłon mobilnych, które zanotowały w lipcu br. strony Grupy Wirtualna Polska, to o 40,7 mln więcej niż miesiąc wcześniej, co oznacza wzrost o 8,9 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius.

To rekordowy wynik osiągnięty przez Grupę WP. W lipcu krajowe odsłony mobilne stanowiły 12,33 proc. jej wszystkich odsłon.

Najwyższy zasięg mobilny zanotowała też Grupa Onet - RASP, na której stronach wykonano w lipcu 384,7 mln krajowych odsłon mobilnych, o 39,5 mln więcej niż w czerwcu (11,4 proc. w górę).

Straciła natomiast Grupa Allegro - GG, której strony zanotowały 140,7 mln krajowych odsłon mobilnych, o 29,7 mln mniej niż miesiąc wcześniej (17,5 proc. w dół).

Kilkuprocentowe wzrosty liczby krajowych odsłon mobilnych osiągnęły natomiast serwisy Grupy Interia.pl (o 12,6 mln odsłon, czyli 10,2 proc.) oraz Grupy Gazeta.pl (o 7,2 mln odsłon, czyli 5,6 proc.).

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

Grupa Wirtualna Polska

14 864 198

499 019 979

12,33%

2

Grupa Onet - RASP

15 677 735

384 718 211

14,61%

3

Grupa Allegro - GG

15 928 498

140 716 116

3,97%

4

Grupa Interia.pl

12 515 181

136 032 336

13,99%

5

Grupa Gazeta.pl

12 768 453

135 107 571

17,43%

6

Grupa Fotka.pl

1 947 750

56 958 864

18,81%

7

ulub.pl

1 713 609

44 285 443

40,03%

8

Grupa Polskapresse - Media Regionalne

8 729 756

34 603 522

14,27%

9

Grupa Demotywatory.pl

4 060 724

27 665 716

8,38%

10

Grupa TVN

4 931 384

24 594 088

18,18%

11

bezuzyteczna.pl

2 340 583

18 698 178

20,08%

12

filmweb.pl

4 377 987

17 330 982

8,37%

13

Grupa Murator - Time

7 796 299

15 298 737

17,24%

14

Grupa Edipresse.pl

5 145 216

12 536 328

18,62%

15

photoblog.pl

888 023

12 533 570

21,47%

16

trojmiasto.pl

1 414 056

11 036 844

21,87%

17

wiocha.pl

1 292 917

9 606 625

11,57%

18

Grupa Marquard Media

893 251

9 038 577

30,55%

19

besty.pl

953 773

8 302 717

18,05%

20

cda.pl

4 073 168

7 928 862

9,34%


Rekordowe zasięgi w mobile’u osiągnęły też w lipcu portale Onet.pl i WP.pl. Pierwszy zanotował 332,9 mln krajowych odsłon mobilnych, o 35,8 mln więcej niż w czerwcu (12 proc. w górę), a drugi - 288 mln, o 15,1 mln więcej (5,5 proc. w górę).

Procentowo jeszcze większy wzrost (o 18,5 proc.) osiągnęło o2.pl, które miało 55,9 mln krajowych odsłon mobilnych, o 10,4 mln więcej niż miesiąc wcześniej.

Za to Allegro.pl straciło w skali miesiąca 32,8 mln krajowych odsłon mobilnych (to spadek o 33,3 proc.).

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

onet.pl

13 921 120

332 942 135

14,55%

2

wp.pl

11 803 970

287 976 756

11,14%

3

interia.pl

7 569 454

97 239 553

15,14%

4

o2.pl

3 596 288

66 248 914

11,87%

5

pudelek.pl

2 417 958

65 819 771

30,90%

6

allegro.pl

12 691 960

65 790 852

3,22%

7

gazeta.pl

10 083 345

65 008 959

15,74%

8

fotka.pl

679 079

54 900 779

19,50%

9

ulub.pl

1 713 609

44 285 443

40,03%

10

olx.pl

7 106 376

39 243 814

4,44%

11

sport.pl

2 567 314

26 166 535

28,78%

12

otomoto.pl

4 373 120

22 050 327

10,46%

13

tvn24.pl

3 620 549

21 739 221

21,14%

14

nocoty.pl

3 465 829

21 539 265

12,36%

15

bezuzyteczna.pl

2 340 583

18 698 178

20,08%

16

filmweb.pl

4 377 987

17 330 982

8,37%

17

plotek.pl

1 613 965

14 942 880

21,03%

18

fakt.pl

4 061 261

13 659 567

11,79%

19

demotywatory.pl

2 753 310

13 189 718

7,66%

20

photoblog.pl

888 023

12 533 570

21,47%


Na stronach Onetu i RASP z treści audio i wideo korzystało w lipcu br. 4,98 mln internautów, o 152,5 tys. mniej niż miesiąc wcześniej (to spadek o 0,9 proc.). Za to serwisy Grupy WP zyskały 416,6 tys. takich użytkowników (1,7 proc. w górę) i miały ich 4,93 mln. Mniejsze wzrosty zanotowały Grupa Gazeta.pl, Grupa Interia.pl oraz Grupa Murator - Time.


W serwisach Grupy Interia.pl odwiedzający korzystali z materiałów audio i wideo na komputerach przez 14,53 mln godzin (o 731,8 tys. więcej niż miesiąc wcześniej, co oznacza wzrost o 5,3 proc.). Strony Grupy Murator - Time zanotowały pod tym względem wzrost aż o 1,1 mln godzin (31,3 proc. w górę).

Na stronach Grupy Allegro - GG przeciętny użytkownik treści audio i wideo korzystał z nich przez 17 godzin i 37:37 minuty, a na stronach Grupy Interia.pl - przez 9 godzin i 28:21 minut.

Dołącz do dyskusji: Grupa WP i Onet z rekordami w mobile’u, traci Allegro i GG (TOP20)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl