Grupa WP przed Onetem i RASP w mobile’u, Interia i Allegro z GG przyciągają treściami audio/wideo
W marcu br. serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały o 58 mln krajowych odsłon mobilnych więcej niż strony Onetu i RASP. Z treści audio i wideo przez najdłuższy czas korzystali użytkownicy serwisów Interii oraz Allegro i GG.
Strony Wirtualnej Polski i Grupy o2 w wynikach za marzec po raz pierwszy były klasyfikowane w Megapanelu razem (przeczytaj więcej o tej zmianie). Wspólnie zanotowały 425,6 mln krajowych odsłon mobilnych, o 25,7 mln więcej niż witryny WP (liczone z Orange.pl i Neostrada.pl) oraz Grupy o2 w lutym br.
Scalenie wyników pozwoliło Grupie WP wyprzedzić Onet i RASP, na których stronach wykonano w marcu 367,5 mln krajowych odsłon mobilnych, o 39,3 mln więcej niż miesiąc wcześniej.
Serwisy Allegro i GG zyskały w skali miesiąca 45,4 mln krajowych odsłon mobilnych, strony Grupy Gazeta.pl - 7,7 mln, a witryny Grupy Interia.pl - 20,4 mln.
>>> Grupa WP nie wyprzedziła Onetu i RASP, Google blisko 20 mln (Megapanel z marca)
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile |
||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users) |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
Grupa Wirtualna Polska |
14 679 979 |
425 599 237 |
14,59% |
2 |
Grupa Onet - RASP |
15 107 555 |
367 466 764 |
13,04% |
3 |
Grupa Allegro - GG |
16 066 351 |
332 653 696 |
7,85% |
4 |
Grupa Gazeta.pl |
12 628 117 |
133 586 603 |
16,64% |
5 |
Grupa Interia.pl |
12 296 077 |
126 720 822 |
12,15% |
6 |
Grupa Fotka.pl |
1 333 722 |
58 841 996 |
17,04% |
7 |
ulub.pl |
1 640 829 |
36 469 179 |
37,85% |
8 |
Grupa Polskapresse - Media Regionalne |
8 782 089 |
31 581 942 |
12,14% |
9 |
Grupa TVN |
5 736 623 |
28 831 807 |
14,40% |
10 |
photoblog.pl |
991 659 |
21 979 109 |
24,57% |
11 |
Grupa Demotywatory.pl |
3 862 708 |
21 630 251 |
8,12% |
12 |
filmweb.pl |
4 322 415 |
16 818 212 |
7,88% |
13 |
Grupa Edipresse.pl |
4 966 560 |
12 144 232 |
17,47% |
14 |
Grupa Murator - Time |
6 483 452 |
10 435 608 |
14,15% |
15 |
trojmiasto.pl |
1 176 514 |
8 231 879 |
17,63% |
16 |
besty.pl |
1 130 449 |
7 993 314 |
15,73% |
17 |
sportowefakty.pl |
570 788 |
7 172 544 |
20,28% |
18 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
5 130 232 |
5 790 615 |
7,07% |
19 |
rozklad-pkp.pl |
1 540 680 |
5 628 335 |
19,88% |
20 |
Grupa NextWeb Media |
3 313 649 |
5 082 427 |
23,65% |
Wśród konkretnych serwisów liderem pozostał Onet.pl, który w marcu zanotował 317,8 mln krajowych odsłon mobilnych, o 38,5 mln więcej niż w lutym.
WP.pl zyskała w skali miesiąca 24,5 mln odsłon, Tablica.pl - 19,9 mln, a Allegro.pl - 23,3 mln.
Na Ulub.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły w marcu 37,85 proc. wszystkich odsłon, na Sport.pl - 30,24 proc., a na Pudelek.pl - 24,77 proc.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2014 roku
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile |
||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users) |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
onet.pl |
13 586 993 |
317 822 867 |
12,52% |
2 |
wp.pl |
11 909 485 |
269 761 901 |
14,77% |
3 |
tablica.pl |
7 191 540 |
173 668 872 |
15,84% |
4 |
allegro.pl |
12 399 685 |
120 973 317 |
4,46% |
5 |
interia.pl |
7 049 701 |
91 084 937 |
13,16% |
6 |
gazeta.pl |
10 080 534 |
66 470 406 |
15,16% |
7 |
fotka.pl |
703 169 |
57 641 826 |
17,75% |
8 |
pudelek.pl |
2 380 897 |
50 488 585 |
24,77% |
9 |
o2.pl |
3 728 299 |
43 686 910 |
18,01% |
10 |
ulub.pl |
1 640 829 |
36 469 179 |
37,85% |
11 |
tvn24.pl |
3 449 508 |
23 445 783 |
21,31% |
12 |
photoblog.pl |
991 659 |
21 979 109 |
24,57% |
13 |
otomoto.pl |
4 346 636 |
18 120 151 |
7,58% |
14 |
sport.pl |
2 005 616 |
17 832 909 |
30,24% |
15 |
filmweb.pl |
4 322 415 |
16 818 212 |
7,88% |
16 |
plotek.pl |
1 561 605 |
16 434 765 |
23,31% |
17 |
nocoty.pl |
2 884 540 |
13 579 616 |
10,23% |
18 |
fakt.pl |
3 126 337 |
13 377 725 |
14,96% |
19 |
lajt.pl |
- |
12 057 522 |
97,52% |
20 |
chomikuj.pl |
6 305 620 |
10 386 891 |
9,09% |
Grupa Onet i RASP jest niezmiennie liderem pod względem liczby krajowych cookies mobilnych - na jej stronach w marcu wykonano ich 8,27 mln, o 848 tys. więcej niż miesiąc wcześniej.
Grupa WP zanotowała 7,86 mln cookies, Grupa Allegro i GG - 5,94 mln, a Grupa Gazeta.pl - 5,32 mln. Strony TVN zanotowały w skali miesiąca wzrost aż o 30,4 proc.
Na stronach Onetu i RASP z treści audio i wideo korzystało w marcu 4,71 mln internautów, o 148,7 tys. więcej niż w lutym. Natomiast Grupa WP straciła w skali miesiąca 245,5 tys. takich użytkowników.
Minimalny spadek zanotowała Grupa Gazeta.pl, a niewielkie wzrosty - Grupa Interia.pl i Grupa Murator - Time.
W serwisach Interii z materiałów audio i wideo internauci korzystali w marcu przez 15,22 mln godzin, o 1,36 mln więcej niż miesiąc wcześniej. Strony Allegro i GG zanotowały w tym ujęciu 6,09 mln godzin, a serwisy Muratora i Time - 4,93 mln.
Na stronach Allegro i GG przeciętny użytkownik korzystał z audio i wideo przez 10 godzin i 16,5 minuty, w serwisach Interii - przez 9 godzin i 52 minuty, a w serwisach Muratora i Time - przez 8 godzin i 6 minut.
Dołącz do dyskusji: Grupa WP przed Onetem i RASP w mobile’u, Interia i Allegro z GG przyciągają treściami audio/wideo