HBO GO, Netflix i Player zyskują - VoD.pl, CDA Premium i WP Pilot ze spadkami (TOP10 serwisów VoD)
Wśród serwisów VoD liderem zasięgowym jest bez zmian VoD.pl, natomiast najwięcej czasu internauci w dziale VoD TVP.pl, na Player.pl i Ipla.tv. W skali roku procentowo największe wzrosty odwiedzalności osiągnęło HBO GO, spadki zanotowały natomiast VoD.pl, CDA Premium, Ipla, WP Pilot i NC+ GO.
W zeszłym miesiącu VoD.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 3,36 mln realnych użytkowników, czyli 11,89 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali na stronie 14,31 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 34 minuty i 25 sekund - pokazują statystyki z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
VoD.pl jest liderem wśród legalnych serwisów VoD, ale tylko pod względem zasięgu. Więcej odsłon zanotowały Netflix.com (42,08 mln), sekcja VoD na TVP.pl (37,43 mln), Player.pl (36,4 mln), HBOGO.pl (24,52 mln), CDA Premium (23,81 mln) oraz Ipla.tv (16,46 mln).
VoD.TVP.pl przyciąga przez 4 godziny, 33 minuty i 54 sekundy
Na najdłużej internautów przyciągają witryny nadawców telewizyjnych. W przypadku działu VoD portalu TVP.pl przeciętny czas spędzony przez użytkownika wyniósł 4 godziny, 33 minuty i 54 sekundy - na Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska) - 3 godziny, 54 minuty i 48 sekund, a na Ipla.tv (Grupa Cyfrowy Polsat) - 2 godziny, 58 minut i 3 sekundy.
Nieznacznie gorszy wynik od Ipli - 2 godziny, 54 minuty i 35 sekund - zanotował WP Pilot (Grupa Wirtualna Polska), w którym można oglądać kilkadziesiąt stacji telewizyjnych (większość odpłatnie).
Liderem Netflix
Wśród serwisów w pełni płatnych liderem jest Netflix, w którym 2,88 internautów wykonało 42,08 mln odsłon. Niżej znalazły się CDA Premium (2,42 mln użytkowników i 23,81 mln odsłon), HBOGO.pl (1,97 mln użytkowników i 24,52 mln odsłon) oraz NCplusgo.pl (1 mln użytkowników i 9,85 mln odsłon).
W zestawieniu nie uwzględniliśmy witryn, w których treści mogą publikować internauci, dlatego nie ma w nim YouTube’a (w maju miał 19,71 mln użytkowników i 1,08 mld odsłon) oraz całego serwisu CDA.pl (5,33 mln użytkowników i 86,05 mln odsłon). W przypadku witryn z rankingu, które w badaniu Gemius/PBI nie są audytowane, nie ma danych dotyczących czasu korzystania.
W skali roku VoD.pl zanotował spadek o 0,98 pkt proc. zasięgu, 1,14 mln odsłon oraz 2 minuty i 26 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (to odpowiednio 7,6, 7,4 i 6,6 proc. w dół).
Zmalały też wyniki kilku innych witryn. CDA Premium straciło 1,59 pkt proc. zasięgu i 147,6 tys. odsłon (to 15,6 i 0,6 proc. w dół), Ipla.tv - 0,6 pkt proc. zasięgu, 2,85 mln odsłon oraz 19 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania (9,1, 14,8 i 10 proc. w dół), a NCplusgo.pl - 0,29 pkt proc. zasięgu i 16,7 tys. odsłon (7,5 i 0,2 proc. w dół).
Natomiast WP Pilot przy spadku zasięgu o 2,37 pkt proc. (32,4 proc.) i liczby odsłon o 1,05 mln (14,9 proc.) zanotował wzrost przeciętnego czasu korzystania o godzinę, 14 minut i 28 sekund (74,7 proc.).
Rośnie Player.pl
Za to Player.pl zyskał 1,58 pkt proc. zasięgu i 7,39 mln odsłon (to 16 i 25,5 proc. w górę) przy niewielkim spadku średniego czasu spędzonego przez użytkownika (o 2 minuty i 56 sekund, czyli 1,2 proc.). Netflix zanotował wzrost o 1,58 pkt proc. zasięgu i 20,51 mln odsłon (czyli 18,4 i 95,1 proc.), a HBOGO.pl - o 2,58 pkt proc. zasięgu i 18,6 mln odsłon (58,8 i 314,4 proc.).
Nieznacznie zwiększyły się też statystyki sekcji VoD na TVP.pl (zasięg o 0,32 pkt proc., czyli 3,7 proc.), natomiast kategorii wideo na WP.pl zyskała 0,37 pkt proc. zasięgu (4,7 proc.), 2,84 mln odsłon (41,9 proc.) oraz minutę i 4 sekundy średniego czasu korzystania (8,6 proc.).
Dołącz do dyskusji: HBO GO, Netflix i Player zyskują - VoD.pl, CDA Premium i WP Pilot ze spadkami (TOP10 serwisów VoD)
Odsłon więcej niż player i zdecydowanie dłuższe.
TVP po prostu ma filmy...
Pozostali to filmiki...
Autorem jest tw.