HBO i Canal+ najpopularniejszymi kanałami premium w Polsce
W czerwcu 2013 roku wśród kanałów premium najchętniej oglądana była stacja HBO - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl. Niemal identyczny wynik odnotowała stacja Canal+.
Najpopularniejszym kanałem premium Grupy Canal+ w zeszłym miesiącu był Canal+, którego średni udział wyniósł 0,20 proc., po wzroście względem czerwca 2012 roku o 98,06 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Stacja ta jako pierwsza prezentuje nowe filmy w rodzinie kanałów Canal+.
Drugą pozycję zajął kanał Canal+ Film, którego średni udział w analizowanym okresie zwiększył się o 59,34 proc. i ostatecznie wyniósł 0,15 proc.
Na ostatnim miejscu podium ulokowała się stacja Canal+ Sport, której udział w zeszłym miesiącu wyniósł ponad 0,10 proc. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. był on wyższy o 151,22 proc.
Tuż za podium uplasował się Canal+ Family, którego średni udział również wyniósł prawie 0,10 proc. Stacja ta nadaje od 5 kwietnia 2013 roku i zastąpiła stację Canal+ Weekend. Nadaje ona wybrane filmy oraz zawody sportowe, w tym prawie wszystkie mecze T-Mobile Ekstraklasy. Z kolei średni udział Canal+ Weekend w czerwcu ub.r. wyniósł tylko 0,001 proc.
Oczko niżej znalazł się nowy kanał Canal+ Film 2, który rozpoczął nadawanie 5 kwietnia 2013 roku, a Nielsen Audience Measurement jego oglądalność mierzy od maja br. W analizowanym miesiącu jego średni udział ukształtował się na poziomie 0,09 proc. W ofercie stacji znajdują się filmy oraz seriale, a także sport.
Szóste miejsce zajął Canal+ Family 2, którego udział wyniósł 0,08 proc. Kanał ten powstał także 5 kwietnia br. i zastąpił Canal+ Gol. W jego ofercie są filmy i sport.
Promocyjnie dotychczasowi abonenci Canal+ w Cyfrze+ i sieciach kablowych oraz stacji nPremium na platformie n mają dostęp do wszystkich nowych stacji Canal+.
Stacje Canal+ | wszyscy 4+ | |||
2012 | 2013 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Canal+ | 5 854 | 0,103 | 11 059 | 0,204 |
Canal+ Film | 5 158 | 0,091 | 7 848 | 0,145 |
Canal+ Sport | 2 306 | 0,041 | 5 565 | 0,103 |
Canal+ Family | 52* | 0,001* | 5 154 | 0,095 |
Canal+ Film 2 | - | - | 4 982 | 0,092 |
Canal+ Family 2 | 25** | 0,000** | 4 499 | 0,083 |
W rodzinie kanałów HBO liderem była stacja HBO, której średni wynik w czerwcu 2013 roku wyniósł 0,21 proc., po spadku o 35,53 proc. Drugie miejsce zajęła stacja HBO 2 (0,13 proc.; w dół o 22,84 proc.), a trzecie - HBO Comedy (0,12 proc.; - o 13,04 proc.).
Stacje HBO | wszyscy 4+ | |||
2012 | 2013 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
HBO | 18 029 | 0,318 | 11 117 | 0,205 |
HBO2 | 9 221 | 0,162 | 6 777 | 0,125 |
HBO Comedy | 7 806 | 0,138 | 6 494 | 0,120 |
Z kolei wśród kanałów Cinemax pierwsze miejsce zajął Cinemax (0,03 proc.; spadek o 35,29 proc.), a drugie - Cinemax 2 (0,02 proc.; - 46,15 proc.).
Stacje Cinemax | wszyscy 4+ | |||
2012 | 2013 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Cinemax | 2 893 | 0,051 | 1 794 | 0,033 |
Cinemax2 | 2 227 | 0,039 | 1 150 | 0,021 |
*dane dotyczą kanału Canal+ Weekend
**dane dotyczą kanału Canal+ Gol
Dołącz do dyskusji: HBO i Canal+ najpopularniejszymi kanałami premium w Polsce