Hulu oficjalnie debiutuje
Na środę 12 marca wyznaczono datę oficjalnego debiutu internetowego serwisu wideo Hulu, stworzonego wspólnie przez koncerny medialne News Corp. i NBC Universal.
Na początek w ofercie serwisu znajdą się pełne odcinki ponad 250 starszych i najnowszych seriali telewizyjnych, a także 100 pełnometrażowych filmów, w tym takie hity jak 'Big Lebowski' czy 'Mulholland Drive' - informuje serwis NYTimes.com. Użytkownicy będą mogli również obejrzeć najciekawsze urywki spotkań lig NBA i NHL.
Hulu przed czterema miesiącami wystartował w wersji testowej. Klipy są wspierane reklamami, dzięki czemu można je oglądać za darmo. Media określały serwis nawet mianem rywala YouTube, jednak twórcy Hulu zaznaczają, że będą się w nim znajdować przede wszystkim wysokiej jakości profesjonalnie wyprodukowane treści, a nie jak w należącym do Google serwisie krótkie klipy tworzone przez samych internautów.
Pomimo tego, że do tej pory z serwisu mogli korzystać tylko zaproszeni użytkownicy, to w ciągu ostatniego miesiąca klipy obejrzało w nim ponad 5 milionów osób, a 80 procent treści było w nim oglądanych przynajmniej raz w tygodniu.
Hulu ma podpisane umowy licencyjne na dostarczanie treści do serwisu z ponad 50 medialnymi firmami, wśród których są m.in. Fox, NBC, Sony Pictures, MGM, Lionsgate czy Warner Bros. Television Group.
Poza główną stroną (hulu.com), internauci będą mogli uzyskać dostęp do klipów poprzez jego partnerskie serwisy, takie jak Yahoo, AOL, Fancast, MSN czy MySpace.
źródło: NYTimes.com
Dołącz do dyskusji: Hulu oficjalnie debiutuje