SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IKEA i mBank wycofują reklamy z TV Republika

W Telewizji Republika nie będą już emitowane reklamy firm IKEA i mBank. - Nie wspieramy działań tej stacji - podkreślił bank.

Polski oddział IKEA o obecność jego reklam w Telewizji Republika został spytany w środę na platformie X. Użytkowniczka oceniła, że to stacja „propagującą : homofobię, rasizm i ksenofobię”.

- Dziękujemy za sygnał. Sprawdziliśmy z domem mediowym Wavemaker, który w naszym imieniu odpowiada za zakup czasu reklamowego w mediach.  Okazało się, że Tv Republika od niedawna jest częścią pakietu stacji tematycznych, oferowanych przez Polsat - opisała IKEA.

- Pakiet kupuje się w całości, zatem nie byliśmy świadomi zmiany oferty. Od jutra nie będzie już naszych reklam w Tv Republika - zapowiedziała.

Z kolei mBankowi zwrócono uwagę na szokujące wypowiedzi Jana Pietrzaka i Marka Króla w TV Republika na temat imigrantów.

- Nie wspieramy działań tej stacji, dlatego wstrzymaliśmy emisję reklam za jej pośrednictwem - poinformował bank.

Co powiedzieli Jan Pietrzak i Marek Król

W niedzielę na antenie Telewizji Republika satyryk i publicysta Jan Pietrzak powiedział: „Mam okrutny żart z tymi imigrantami, że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki”.

- Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Stutthofie. Mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców. I tam będziemy (...) tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, ponieważ nielegalni nie są ci ludzie, którzy uciekają do lepszego świata - opisał.

- Nielegalne są te władze, które ich wpuszczają, czyli nielegalni są Niemcy. Ich hasło witające przybyszów było nielegalne, pozatraktatowe, niezgodne z jakimikolwiek prawami. To jest nielegalna działalność niemiecka. Powinniśmy na to się uczulić w nadchodzącym roku, bo zdaje się, że na głowę zaczynają nam bardzo wchodzić - dodał Pietrzak. - Tak jak powiedział pan przed chwilą, to rzeczywiście bardzo mocny żart - skomentowała prowadząca rozmowę Katarzyna Gójska.

Śledztwo w tej sprawie zaczęła prokuratura, a swoje postępowanie - na podstawie otrzymanych skarg - podjął przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Czytaj też: 536 tys. widzów debiutu Danuty Holeckiej w TV Republika

Natomiast Marek Król w środę po południu w czasie dyskusji o rozwiązań proponowanych przez władze Unii Europejskiej w zakresie migracji, opisał, co jego zdaniem należy zrobić z imigrantami, którzy zostaną przymusowo przeniesieni do Polski, ale nie chcą tu być. „Prosty sposób: to należy im czipy tak jak się pieskom zakłada, a tańsze jest oczywiście numery na lewej ręce wytatuować i wtedy łatwo się ich znajdzie” - stwierdził.

Do słów Marka Króla szybko odniósł się na platformie X Michał Rachoń, od zeszłego tygodnia dyrektor programowy Telewizji Republika. - Europejska polityka imigracyjne jest groźna dla Polski i dla samej Europy. Jednak nie uzasadnia to dehumanizacji ludzi nielegalnie przekraczających granice UE - stwierdził.

- TV Republika jest domem wolności słowa, ale także miejscem szacunku dla każdej istoty ludzkiej od jej poczęcia aż do naturalnej śmierci, niezależnie od jej sytuacji prawnej czy okoliczności życiowych. Głęboko nie zgadzamy się z wypowiedzią red. Marka Króla wygłoszoną na naszej antenie - podkreślił. Jego wpis podano dalej na profilu TV Republika.

Rachoń: jak ja nie lubię chodzić do IKEA

Zaraz po ogłoszeniu decyzji IKEA Polska i mBanku na platformie X pojawiły się nawoływania do bojkotu firm, zwłaszcza tej pierwszej. Zachęcali do tego m.in. zwolennicy i politycy PiS.

Temat podchwyciły media Tomasza Sakiewicza. - Jak ja nie lubię chodzić do @IKEA - stwierdził Michał Rachoń.

W 2022 roku Telewizja Republika zanotowała wzrost przychodów o 10,9 proc. do 19,53 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Stacja dodatnią rentowność osiągnęła dopiero drugi raz w swojej 10-letniej historii.

W br. wyniki finansowe nadawcy mogą wzrosnąć wielokrotnie, ponieważ od przerwania emisji TV Info notuje oglądalność ponad 25 razy wyższą niż wcześniej. Jak już podawaliśmy, od 20 do 28 grudnia średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 168 350 osób, podczas gdy od 1 do 19 grudnia było to 5 806 widzów (dane Nielsen Audience Measurement).

Dołącz do dyskusji: IKEA i mBank wycofują reklamy z TV Republika

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mBank i IKEA
Nie korzystam. Są inne banki i sklepy meblowe. Polecam te polskie.
45 58
odpowiedź
User
lol
Poważnie? Ikea i mBank reklamowali się w tym szambie? Gdybym wiedział, już dawno szukałbym innego banku.
29 33
odpowiedź
User
helmut
TV Republikę oglądają prawicowi obywatele i najczęsciej 50+i nikt z nich nie kupuje mebli z kartonu z IKEA bo to badziew i masówka dla ludzi bez gustu a Mbank ,chyba powoli zamyka swoje oddziały.... Bandyta tusk mysli ,że zagłodzi TV Republikę.....hehehe....bardzo się myli:)
37 30
odpowiedź