Imagis i GfK Polonia ulepszyły marketingową mapę Polski
Spółka Imagis we współpracy z instytutem badawczym GfK Polonia wprowadził najnowszą wersję rozwiązania Address Points służącego do optymalizacji analiz marketingowych i sprzedażowych. Jest to największa, obejmująca ponad 5 milionów rekordów w całej Polsce, baza socjo-ekonomiczna zobrazowana na mapach cyfrowych.
Imagis Address Points to połączenie dokładnej mapy cyfrowej Polski z bazą danych PESEL oraz indeksów siły nabywczej GfK Polonia. Dzięki temu narzędzie umożliwia m.in. szczegółowe badanie potencjału punktów sprzedaży, optymalizację działań z zakresu marketingu bezpośredniego i profilowanie kampanii do ściśle określonych grup docelowych.
Address Points oferuje m.in. takie dane jak liczba mieszkań i typ zabudowy, ale też szczegółowe informacje na temat mieszkańców w podziale na wiek i płeć (w 36 kategoriach) oraz indeks siły nabywczej GfK Polonia. Każdy adres ma także przypisany kod pocztowy.
Nowością w ostatniej wersji narzędzia jest indeks siły nabywczej dla handlu detalicznego uwzględniający m.in. strukturę wieku i płci ludności zamieszkałej w regionie, wskaźnik zatrudnienia, dochód netto gospodarstw regionu i indywidualny dochód brutto jego mieszkańców. W Indeksie zawarto także ruch turystyczny w danej okolicy, strukturę wykształcenia i status zawodowy ludności. Dzięki temu narzędzie umożliwia precyzyjne określenie atrakcyjności danego regionu dla handlu detalicznego.
Wszystkie dane zawarte w Address Points naniesione są na opracowane przez Imagis mapy cyfrowe, które pochodzą z prac terenowych i pozwalają wskazać dokładną lokalizację punktu adresowego z bazy PESEL. Narzędzie jest przeznaczone dla firm telekomunikacyjnych, sieci handlowych czy operatorów reklamy zewnętrznej.
Dołącz do dyskusji: Imagis i GfK Polonia ulepszyły marketingową mapę Polski