Innovation Award 2015: Gong i Isobar Polska z Grand Prix, nagrody dla Brzoski, Estimote i ,,Pulsu Biznesu”
W tegorocznym konkursie Innovation Award 2015 nagrody Grand Prix otrzymały agencje Gong za kampanię ,,Zwrotka Żywca” i Isobar Polska za akcję „Photos for Life”. Firmą roku uznano Estimote, człowiekiem roku - Rafał Brzoska, wydarzeniem roku - akcja „#jedzjabłka” wymyślona przez „Puls Biznesu”.
Gong za ,,Zwrotkę Żywca” promującą piwo Żywiec przy okazji zeszłorocznej letniej trasy koncertowej Męskie Granie (więcej o tej kampanii) otrzymała pierwsze Pierwsze Grand Prix oraz nagrody w kategoriach Interakcja i Personalizacja i wyróżnienie w kategorii Technologia. Według jury akcja udowodniła, że ,,skomplikowana i zaawansowana technologia może stać się prostą, fascynującą zabawą’’, a ponadto ,,dawała każdemu - literalnie każdemu - możliwość napisania zwrotki dla ulubionych wokalistów”.
Isobar Polska za akcję „Photos for Life” dla fundacji Rak'n'Roll Wygraj Życie! (przeczytaj o niej więcej) otrzymała drugie Grand Prix oraz nagrody w kategoriach Touchpoint i Insight. Jury doceniło projekt, za ,,innowacyjny w skali światowej hacking tradycyjnego modelu biznesowego mediów i pierwsze wykorzystanie banku zdjęć jako medium’’. Zdaniem, nie tylko jurorów, jest to wyjątkowy przykład akcji, która pokazuje nam wszystkim, że rak jest chorobą wielu ludzi, również z photo stocków. ,,Photos for Life’’ w przepiękny sposób łamie stereotyp choroby nowotworowej i udowadnia, że rak to nie wyrok.
W całym konkursie agencja Isobar była zdecydowanie najbardziej nagrodzoną agencją była Isobar Polska, zdobywając łącznie 50 pkt (za nominację przyznawano 1 pkt, za wyróżnienie 5 pkt, za nagrodę 10 pkt, a firmie współzgłaszającej - 50 proc. pkt, a za Grand Prix - 15 pkt). Drugie miejsce ex aequo zajęły Gong i DDB & tribal, które otrzymały po 30 pkt.
Ranking agencji:
1. Isobar Polska – 50
2. Gong – 30
DDB & tribal – 30
3. Lubię to – linked by Isobar – 20
4. Artegence – 15
5. Grey Worldwide Warszawa – 11
K2 – 11
6. VML Poland – 10
7. Biuro Podróży Reklamy – 6
8. Publicis – 5
Value Media – 5
Walk – 5
180heartbeats + JUNG v.MATT – 5
Vizeum – 5
9. Posterscope – 3
10. DCC Media – 2,5
Change – 2,5
Mindshare Polska – 2,5
PublicisDWL – 2,5
11. AMS – 1
12. Carat Polska – 0,5
Cohn&Wolfe – 0,5
ZenithOptimedia Group – 0,5
Jury przyznało również trzy nagrody specjalne Gama Changer. Firmą roku zostało Estimote - „za wszechstronność i użyteczność zastosowania jej produktów, co potwierdza również obecność tej polskiej firmy w pierwszej lidze światowych innowatorów”, człowiekiem roku - założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl Rafał Brzoska, „za kwestionowanie biznesowego status quo i stworzenie innowacyjnych usług pocztowych, jak Paczkomaty InPost, które już dziś są ikoną”, a wydarzeniem roku - akcja „#jedzjabłka” (przeczytaj o niej więcej), „za przekłucie poczucia krzywdy w pozytywne działanie oraz za wygrywanie potyczek w inteligentny sposób”.
Ponadto w konkursie Young Media Lions nagrodzono Mateusza Wyszyńskiego i Agatę Olszewską z MediaCom Warszawa, którzy jako najlepszy team mediaplannerski będą reprezentować Polskę na tegorocznym festiwalu Cannes Lions.
Do konkursu zgłoszono 156 prac, które oceniało 50-osobowe jury pod przewodnictwem Michała Brańskiego, wiceprezesa Grupy Wirtualna Polska ds. strategii, Marcina Dyczaka, dyrektora marketingu platform transakcyjnych w Grupie Allegro oraz Bartłomieja Goli, general partnera & CEO w Speedup Venture Capital Group. - Nagrodzone prace obniżają barierę między nadawcą reklamy a - zwyczajowo biernym - odbiorcą. Wciągają konsumentów, pozwalając partycypować, a nawet czyniąc z nich prawdziwych herosów. Obok tej kumpelskiej i nienachalnej atmosfery, w oczy rzuca się nienaganne wykonanie, z użyciem zaawansowanych technologii, które nie alienują, a czynią całe doświadczenia naturalnym - skomentował Michał Brański.
Wszystkie nagrody i wyróżnienia (ich statuetki zaprojektowała Gosia Baczyńska) zostały wręczone w środę podczas gali w Teatrze Polskim w Warszawie. Konkurs jest organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
NAGRODY W INNOVATION AWARD 2015 | ||||
INTERAKCJA | ||||
wynik | Agencja / współzgłaszający | Tytuł | Klient | Produkt |
nagroda | Gong | Zwrotka Żywca | Grupa Żywiec | Męskie Granie |
nagroda | Isobar Polska / Vizeum | Kibicuj Paczką | Ferrero | Tic Tac |
wyróżnienie | Lubię to - linked by Isobar | Virgin Snake | Virgin Mobile | Pakiet #wszystko |
wyróżnienie | VML Poland | Dom Boskich | Orange Polska | Dom Boskich |
PERSONALIZACJA | ||||
nagroda | Gong | Zwrotka Żywca | Grupa Żywiec | Męskie Granie |
nagroda | Grey Worldwide Warszawa | Nobile Saudade | Nobile | Spersonalizowane kiteboardy |
wyróżnienie | VML Poland | Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym | Fundacja PZU | kampania społeczna |
UŻYTECZNOŚĆ | ||||
wyróżnienie | DDB & tribal | Park&Drive | Volkswagen Porsche Połczyńska | Jazdy Próbne |
nominacja | K2 / ZenithOptimedia Group | Energetyczne przystanki PGE | PGE Polska Grupa Energetyczna | Energia elektryczna |
TECHNOLOGIA | ||||
wyróżnienie | DDB & tribal | Jemioła | Polskie Linie Lotnicze LOT | wizerunkowa kampania świąteczna |
wyróżnienie | Gong | Zwrotka Żywca | Grupa Żywiec | Męskie Granie |
nominacja | Biuro Podróży Reklamy | Poznaj kolor swojego wnętrza - Dekoral Fashion | PPG Deco Polska | Dekoral Fashion |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
TOUCHPOINT | ||||
wyróżnienie | Artegence | Czytanie jest sexy | Play | Czytelnia w Play |
wyróżnienie | DDB & tribal | Miejsce z przodu | Polskie Linie Lotnicze LOT | taryfy podwyższonego komfortu |
wyróżnienie | K2 | Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie | FOX Polska | Serial The Walking Dead |
wyróżnienie | Publicis / PublicisDWL | Po drugiej stronie Clouda | Orange Polska | Orange Cloud |
wyróżnienie | Value Media / Change | W poszukiwaniu straconych czytelników | EMPIK | Promocja czytelnictwa |
nominacja | Grey Worldwide Warszawa / Cohn & Wolfe | Przegląd Warszawski | Domy Towarowe Wars Sawa Junior | Domy Towarowe Wars Sawa Junior |
nagroda | Artegence | WeFree | Amnesty International | Kampania Stop Torturom |
nagroda | Isobar Polska | Photos for Life - charytatywny bank zdjęć | Rak'n'Roll Wygraj Życie! | Photos for Life - charytatywny bank zdjęć |
wyróżnienie | Isobar Polska / Posterscope | Waiting Signs of Hope | Fundacja Itaka | Świadomość Marki |
wyróżnienie | Walk | Szacun Tropików | Fundacja Integracja | Płytka wyobraźnia to kalectwo |
INSIGHT | ||||
nagroda | DDB&tribal | Park&Drive | Volkswagen Porsche Połczyńska | Jazdy próbne |
nagroda | Isobar Polska | Tatuaże Wolności | Pedagogium | Pedagogium |
nagroda | Isobar Polska | Photos for Life - charytatywny bank zdjęć | Rak'n'Roll Wygraj Życie! | Photos for Life - charytatywny bank zdjęć |
wyróżnienie | 180heartbeats + Jung v. Matt / Mindshare Polska | Zaplanuj Nieoczekiwane | NIKE | NIKE |
wyróżnienie | Biuro Podróży Reklamy | charytywni.allegro – Podziel się tym co masz najlepszego | Grupa Allegro | charytatywni.allegro |
wyróżnienie | DDB&tribal | Ulubiona zabawka | PZU | Program edukacyjny |
wyróżnienie | K2 | Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie | FOX Polska | Serial The Walking Dead |
INTEGRACJA | ||||
nagroda | Lubię to - linked by Isobar | Virgin Snake | Virgin Mobile | Pakiet #wszystko |
wyróżnienie | Lubię to - linked by Isobar | Łap Snap od H&M | H&M | Boiler Room |
nominacja | AMS / Carat Polska, Posterscope | Synergia klasycznych i cyfrowych kanałów OOH | MasterCard | MasterPass |
Dołącz do dyskusji: Innovation Award 2015: Gong i Isobar Polska z Grand Prix, nagrody dla Brzoski, Estimote i ,,Pulsu Biznesu”
Rozumiem, że każde g*wno można sprzedać tylko wystarczy dobrze reklamować?