InPost wprowadza ekonomiczną dostawę dla użytkowników Shopee. Jest dłuższa, ale tańsza
Operator logistyczny InPost i obecna w Polsce od września ub.r. azjatycka platforma e-commerce Shopee nawiązały partnerstwo strategiczne. Współpraca oprócz dostaw zakupów będzie obejmować akcje marketingowe.
- W Shopee dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić naszym użytkownikom wygodne i bezproblemowe zakupy. Cieszę się, że możemy zacieśnić naszą współpracę z InPostem, który jest wiodącym na polskim rynku dostawcą usług logistycznych i naszym zaufanym partnerem od początku działalności w Polsce. Dzięki temu będziemy mogli sprostać rosnącym potrzebom naszych użytkowników. Oznacza to zapewnienie kupującym niezawodnych opcji przesyłki za darmo lub w przystępnych cenach, a także pomoc sprzedawcom w szybkiej i skutecznej wysyłce - deklaruje Ian Ho, szef Shopee Poland.
Na Shopee dostawy do Paczkomatów i kurierskie
InPost oferuje użytkownikom Shopee dostawy zarówno kurierskie, jak i do Paczkomatów. Wyłącznie na platformie dostępna jest tzw. dostawa ekonomiczna - w niższej cenie i z dłuższym czasem realizacji.
- Dostawy do naszych Paczkomatów są najczęściej wybieraną formą dostawy przez klientów e-commerce w Polsce. Cieszymy się, że do tego grona dołaczają klienci Shopee - komentuje Dagmara Brzezińska, wiceprezes InPost ds. sprzedaży.
Współpraca obejmuje też akcje marketingowe. Pierwszą jest kampania „7.7 Wakacyjna wyprzedaż”, w której nowi użytkownicy Shopee po wybraniu przy pierwszych zakupach dostawy przez InPost, mogą skorzystać z vouchera w wysokości 15 zł, a po potwierdzeniu otrzymania przesyłki dostaną też 500 Monet Shopee.
Shopee w zakresie dostaw zakupów współpracuje również z DPD i Pocztą Polską.
Platforma jest obecna w Polsce od września ub.r., przez pierwsze sześć miesięcy oferowała darmowe dostawy zakupów i nie pobierała prowizji od sprzedawców. Niedawno zapowiedziała, że od początku lipca będzie pobierać od sprzedawców dwa typy opłat: prowizję sprzedażową i dopłatę do wysyłek opartych na jej usłudze logistycznej.
W kwietniu Shopee mocno promowało się spotem opartym na dziecięcym przeboju „Baby Shark”. W kolejnych reklamach pojawiły się inne motywy muzyczne: „Macarena” i „Kaczuszki”.
Shopee po kilku miesiącach działalności w Polsce awansowało do ścisłej czołówki najpopularniejszych platform e-commerce. W maju br. zanotowało 10,39 mln polskich użytkowników, 34,74 proc. zasięgu oraz 27 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania (według badania Mediapanel).
InPost obsługuje kolejne platformy e-commerce
Od wielu lat InPost jest partnerem logistycznym Allegro (jesienią 2020 roku umowę przedłużono o 7 lat), m.in. w ramach usługi Allegro Smart! Realizuje też dostawy zakupów z wielu innych platform e-commerce, m.in. Amazona (w Polsce pojawił się w pełni w marcu ub.r., a usługę Prime uruchomił w październiku) i Aliexpress.
Na początku br. podpisał umowę na pięć lat dotyczącą dostaw zakupów w ośmiu krajach z platformy odzieżowej Vinted oraz umowę, też na pięć lat, z platformą ogłoszeniową OLX w sprawie dostawy zakupów w ramach usługi Przesyłki OLX.
Zaczął też współpracę w Polsce z czeską platformą Packeta oferującą usługi logistyczne dla sklepów internetowych.
Wiosną InPost dwukrotnie podwyższył ceny dostaw dla swoich bezpośrednich klientów detalicznych i biznesowych. Założyciel i szef firmy Rafał Brzoska zapowiedział na listopad dwucyfrową podwyżkę kosztów dostaw zakupów z Allegro.
- Podwyżka nastąpi w listopadzie, zgodnie z formułą, która była wynegocjowana dwa lata temu. Przypomnę, że przez dwa lata, również jako element tego 7-letniego kontraktu, Allegro, mimo że cała reszta rynku miała wzrost cen, unikało tej podwyżki - stwierdził Brzoska.
W pierwszym kwartale br. InPost osiągnął wzrost przychodów o 94,4 proc. do 1,5 mld euro (a bez uwzględnienia kupna Mondial Relay o 19 proc.) i spadek zysku netto z 93,8 do 68,8 mln euro. W Polsce na koniec marca miał 17 357 Paczkomatów.
Dołącz do dyskusji: InPost wprowadza ekonomiczną dostawę dla użytkowników Shopee. Jest dłuższa, ale tańsza