SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

InPost zastrzega znak InPost Pay

Firma logistyczna InPost zarejestrowała w Urzędzie Patentowym nowy znak towarowy o nazwie InPost Pay.

Na stronach Urzędu Patentowego podano, że zgłoszenie nastąpiło 9 listopada, a w połowie miesiąca ujawniono rejestrację. Jak wskazuje serwis Cashless, może to oznaczać, że InPost rozważa wprowadzenie własnego systemu płatności - na wzór Apple, Google czy rodzimego Allegro.

Znak InPost Pay został zaklasyfikowany w Urzędzie Patentowym w oprogramowaniu do płatności, terminalach, obsłudze i przetwarzaniu transakcji, w tym bezdotykowych i internetowych.

InPost szykuje się na ekspansję w Wielkiej Brytanii  

W listopadzie br. InPost zaczął współpracę z platformą eBay w Wielkiej Brytanii. W ramach kooperacji sprzedawcy i klienci tej platformy będą mogli korzystać ze wszystkich Paczkomatów InPostu w Wielkiej Brytanii. Ponadto 250 Paczkomatów zyska wspólną szatę graficzną z eBayem. InPost zapowiedział, że do końca br. chce mieć na Wyspach Brytyjskich ok 3 tys. Paczkomatów, a do 2024 już  10 tys.

Na koniec września br. InPost w Wielkiej Brytanii i Włoszech miał 2 911 Paczkomatów, wobec 1 288 rok wcześniej. W minionym kwartale firma w Wielkiej Brytanii dostarczyła 1,8 mln paczek, przed rokiem było to 0,5 mln.

W zeszłym kwartale wpływy InPostu i wolumen dostarczonych paczek zwiększyły się słabiej niż w pierwszym półroczu. Firma spodziewa się, że przy niższym wzroście rynku e-commerce będzie poprawiać swoją rentowność, na koniec br. planuje mieć w Polsce 16-16,3 tys. Paczkomatów. W ostatnich latach mocno zwiększył się udział użytkowników Paczkomatów określanych jako hard i super hard userzy. W środę przed południem akcje InPostu taniały o ok. 12 proc.

Licząc z dostawami kurierskimi, InPost w zeszłym kwartale obsłużył w Polsce 98,6 mln przesyłek (o 35 proc. więcej niż przed rokiem). Przychody wzrosły o 46 proc. do 801,7 mln zł, skorygowany zysk EBITDA - z 248,1 do 384,9 mln zł, a marża EBITDA - z 41,3 do 48 proc.

Na koniec września InPost miał w Polsce prawie 14 952 Paczkomatów (o 53 proc. więcej niż rok wcześniej), maszynę nr 15 tys. uruchomiono w drugiej połowie października.

Dołącz do dyskusji: InPost zastrzega znak InPost Pay

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl