Rolki na Facebooku i Instagramie z nowymi funkcjami. Ma być prościej i efektywniej
Koncern Meta zapowiedział, że w należących do niego platformach Facebook i Instagram nastąpią zmiany. Długość materiałów w sekcji Reels (Rolki) została powiększona, dodano także nowe możliwości kontrolowania treści przez twórców.
Reels (Rolki) to dostępna na Instagramie i Facebooku platforma, która pozwala użytkownikom na zamieszczanie w obu serwisach krótkich materiałów wideo. Rozwiązanie zostało udostępnione początkowo na Instagramie, później zaś stało się dostępne dla twórców na Facebooku, także tych w Polsce.
Rolki na nowo
Teraz koncern Meta, właściciel FB i Instagrama zapowiedział wprowadzenie zmian w Rolkach. Firma ogłosiła nowy zestaw kreatywnych narzędzi na obu platformach. Aktualizacja ma sprawić, że tworzenie i edytowanie nagrań będzie łatwiejsze i przyjemniejsze.
Dzięki wprowadzonej aktualizacji, twórcy Rolek na Instagramie będą mogli wchodzić w interakcję z odbiorcami za pomocą naklejek, które wcześniej były dostępne tylko w Relacjach (Stories): ankiet, quizów, czy suwaków emotikonów.
Czytaj także: Kto wygra w social media w 2022 roku? TikTok jak rozpędzona lokomotywa
Do 90 sekund wydłuży się też maksymalny czas trwania Rolek. Możliwe będzie również dodanie własnego dźwięku do nagrań, a także zainspirowanie się szablonem już istniejącej Rolki. Po wybraniu opcji „Użyj szablonu” można będzie za pomocą kilku kliknięć dostosować go do własnej zawartości.
Z kolei twórcy Rolek na Facebooku będą mogli tworzyć, edytować i planować treści nie tylko na poziomie aplikacji mobilnej, ale również na komputerze za pośrednictwem Creator Studio. Fani dłuższych filmów i transmisji na żywo będą mieli możliwość edytowania swoich nagrań w Creator Studio, aby wygenerować 60-sekundowy film i przetestować nowy format treści.
Dodatkowo możliwa będzie automatyczna synchronizacja filmów z rytmem wybranej piosenki, a także automatyczne ugłosowienie tekstu pisanego w Rolce. Nie mniej ważną aktualizacją ma być wgląd do nowych statystyk, które pozwolą twórcom sprawdzić jakie treści odbiorcy lubią najbardziej oraz ile czasu spędzają na ich oglądaniu.
W ramach aktualizacji popularna w relacjach na Instagramie naklejka „Dodaj Swoje” zostanie wprowadzona w nadchodzących tygodniach do Rolek na obu platformach i dodatkowo będzie dostępna w Relacjach na Facebooku.
Czytaj także: Instagram pozwala odpowiadać na komentarze za pomocą Rolek
Dołącz do dyskusji: Rolki na Facebooku i Instagramie z nowymi funkcjami. Ma być prościej i efektywniej