Instagram rozpoczyna aktywną walkę z fake newsami. Korzysta z organizacji fact-checkers pracujących dla Facebooka
Serwis Instagram rozpoczął w ramach testów aktywną walkę z fake newsami i dezinformacją pojawiającymi się na platformie. Serwis korzysta z doświadczenia pracujących dla Facebooka organizacji typu fact-checkers, a według zapowiedzi widoczność materiałów uznanych za szkodliwe i nieprawdziwe będzie konsekwentnie obniżana.
O nowej polityce Instagrama poinformował serwis Poynter opierając się na własnych informacjach zebranych od przedstawicieli należącej do Facebooka platformy.
Według zapowiedzi Instagram w ramach testów rozpoczyna obecnie aktywniejszą niż dotąd walkę z dezinformacją, która z powodu jego specyfiki najczęściej przybiera formę sfałszowanych fotografii oraz memów.
Do zwalczania fake newsów Instagram korzysta z pomocy tych samych organizacji typu fact-checkers oraz wyspecjalizowanych w tym kierunku mediów, które zostały zatrudnione przez Facebooka i od wielu miesięcy zajmują się weryfikowaniem informacji w tym serwisie. W sumie na potrzeby Facebooka i obecnie Instagrama pracują 52 takie organizacje działające w 30 różnych krajach.
W rozmowie z Poynterem Stephanie Otway, rzeczniczka Instagrama wyjaśnia, że postępowanie z materiałami uznanymi za fałszywe jest podobne jak w Facebooku. Treści tego typu nie są usuwane, ale znacznemu ograniczeniu ulegają zasięgi takich materiałów. Są one usuwane z sekcji Explore, a także z systemu tagów, co znacznie utrudnia ich odnalezienie na Instagramie. Praktycznie jedynym sposobem dotarcia do podobnych treści jest odnalezienie ich na koncie wydawcy.
W I kwartale 2019 r. Facebook, do którego należy Instagram zanotował przychód na poziomie ponad 15 mld dol., a zysk netto sięgnął 2,4 mld. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,4 mld.
Dołącz do dyskusji: Instagram rozpoczyna aktywną walkę z fake newsami. Korzysta z organizacji fact-checkers pracujących dla Facebooka