“InStyle” zyskał dzięki szalonym zakupom, “Sukces” w dół
W listopadzie ub.r. większość luksusowych miesięczników dla kobiet zanotowało spadki sprzedaży ogółem, najwięcej znów stracił “Sukces”. Na przeciwnym biegunie znalazł się magazyn “InStyle”. Liderem pozostaje “Twój Styl”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie ub.r. wyniosła 287 214 egz., czyli o 12,17 proc. mniej niż w listopadzie 2010 roku. Mimo spadku tytuł ten pozostał liderem zestawienia.
Druga lokatę w jedenastym miesiącu 2011 roku zajął magazyn shoppingowy “Avanti” (Agora SA) z wynikiem na poziomie 169 072 egz. i wzrostem wynoszącym 10,67 proc.
Podium zamyka “Joy” (Marquard Media Polska), którego sprzedaż ogółem wyniosła 120 579 egz. i była o 4,54 proc. niższa niż rok wcześniej.
Największy, wynoszący 22,79 proc. wzrost sprzedaży ogółem zanotował miesięcznik "InStyle” (Grupa Burda). Sprzedał się on w listopadzie ub.r. w liczbie 89 860 egz., awansując z miejsca dziewiątego na siódme. Do listopadowego wydania tego pisma dołączono kupony rabatowe, które dawały zniżki w 2000 sklepów w całej Polsce. Numer wspierała też kampania reklamowa.
Tradycyjnie najwięcej w rankingu stracił zajmujący bez zmian ostatnie miejsce magazyn “Sukces” (Wydawnictwo Przekrój). Jego sprzedaż spadła aż o 19,80 proc. i wyniosła zaledwie 13 089 egz.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Twój Styl | 287 214 | 327 000 |
Avanti | 169 072 | 152 778 |
Joy | 120 579 | 126 316 |
Pani | 113 277 | 132 209 |
Glamour | 105 145 | 92 525 |
Cosmopolitan | 93 203 | 102 660 |
In Style - Edycja Polska | 89 860 | 73 183 |
Zwierciadło | 85 742 | 84 177 |
Hot Moda & Shopping | 85 560 | 97 663 |
Elle | 68 077 | 69 176 |
Uroda | 53 149 | 62 265 |
Shape | 21 487 | 25 151 |
Sukces | 13 089 | 16 320 |
Porównując dane z listopada ub.r. do danych z października ub.r. widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem wynoszący 36,16 proc. zanotowała “Uroda” (Edipresse Polska), zaś największy spadek dotknął “Zwierciadła” (Wydawnictwo Zwierciadło). Wyniósł on 35,39 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2011 | |
ZKDP | listopad | październik |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Twój Styl | 287 214 | 232 777 |
Avanti | 169 072 | 231 630 |
Joy | 120 579 | 141 242 |
Pani | 113 277 | 109 283 |
Glamour | 105 145 | 91 228 |
Cosmopolitan | 93 203 | 108 551 |
In Style - Edycja Polska | 89 860 | 94 417 |
Zwierciadło | 85 742 | 132 700 |
Hot Moda & Shopping | 85 560 | 91 566 |
Elle | 68 077 | 62 496 |
Uroda | 53 149 | 39 035 |
Shape | 21 487 | 20 488 |
Sukces | 13 089 | 12 155 |
Dołącz do dyskusji: “InStyle” zyskał dzięki szalonym zakupom, “Sukces” w dół