SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jak działa nowy algorytm Google?

Google zmodyfikowało ostatnio algorytm odpowiedzialny za ranking stron w wynikach wyszukiwania. Jaki efekt przyniosła zmiana?

Według Google, aktualizacja silnika wyszukiwarki ma wpływ na 11,8 proc. zapytań w wyszukiwarce, a jej celem jest obniżenie rankingu niskiej jakości stron, czyli takich, które nie oferują użytkownikom dodatkowej wartości, zawierają treści skopiowane z innych serwisów lub po prostu nie są zbyt przydatne (więcej na ten temat).

Krok internetowego giganta jest postrzegany jako uderzenie w tzw. farmy treści, czyli serwisy agregujące artykuły z innych stron. Często znajdowały się one w rankingu wyżej niż witryny, na których znajdowała się treść oryginalna.

Analiza przeprowadzona przez firmę Sistrix pokazuje, że modyfikacja algorytmu generalnie przynosi pożądany przez Google efekt - spora grupa niskiej jakości domen znacząco straciła na pozycji w wynikach wyszukiwania.

Firma użyła wskaźnika "Sistrix VisibilityIndex", obliczanego dla każdej strony na podstawie ruchu związanego ze słowami kluczowymi, rankingu w wynikach wyszukiwania oraz współczynnika klikalności (Click-Through Rate - CTR). Na liście 25 stron, które zanotowały największe straty, znalazły się takie niesławne farmy treści jak eZineArticles.com, Suite101.com, a także należąca do Yahoo witryna AssociatedContent.com.

Jednak zdaniem ekspertów największą ofiarą wprowadzonych przez Google zmian miała być należąca do firmy DemandMedia strona eHow.com. Tej tymczasem na liście brakuje, a badanie Sistrix wykazało, że wskaźnik dla eHow.com nawet nieznacznie wzrósł. Sporo straciły z kolei inne domeny DemandMedia, takie jak Answerbag.com i Trails.com.

Dołącz do dyskusji: Jak działa nowy algorytm Google?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl