SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reels na polskim Facebooku

Od wtorku Rolki (Reels) na Facebooku są dostępne w ponad 150 krajach na całym świecie, w tym w Polsce. Równolegle Meta udostępnia nowe narzędzia do tworzenia i edycji filmów, miejsca oglądania Rolek, a także nowe sposoby pozwalające twórcom monetyzować ich treści.

Rolki to funkcjonalność pozwalająca na publikowanie maksymalnie 15-sekundowych filmików z muzyką i efektami specjalnymi (np. dodawanie napisów czy Boomerang).

Rolki już na Facebooku

Rolki na Facebooku mogą mieć długość do 60 sekund. Użytkownicy będą mgli stworzyć rolkę obok już istniejącej, opublikowanej na Facebooku (funkcja Remix). Remix pozwala na stworzenie własnej Rolki, która będzie zawierała całą lub część Rolki innego twórcy. Filmiki będzie można zapisywać jako wersje robocze, a w nadchodzących miesiącach zostaną wprowadzone narzędzia do przycinania wideo, które ułatwią twórcom publikacje długich lub nagrywanych na żywo filmów.

Jak stwierdził w oświadczeniu szef Mety Mark Zuckerberg, Reels to już dziś najszybciej rozwijający się format treści w ekosystemie platformy.

- Chcemy, aby Reels było najlepszym miejscem dla twórców, w którym mogą nawiązać kontakt ze swoją społecznością i zarabiać na życie. Dlatego wprowadzamy też nowe narzędzia monetyzacji - oświadczył Mark Zuckerberg.

Rolki pomogą w monetyzacji treści

Dzięki Rolkom na Facebooku twórcy zyskają szersze możliwości monetyzowania swoich treści. W połowie marca, na wszystkich rynkach z dostępnymi reklamami in-stream, ruszą testy Overlay Ads w Rolkach. Początkowo testowane będą dwa formaty: banery widoczne jako półprzezroczysta nakładka na dole rolki i naklejki - statyczne obrazki, które twórca może umieścić w dowolnym miejscu rolki. Część dochodu z tych reklam trafi bezpośrednio do twórców treści. Inna testowana forma monetyzacji to Gwiazdki w Rolkach. Oglądający będą mogli kupować i wysyłać Gwiazdki, by wspierać w ten sposób ulubionych twórców.

W najbliższym czasie Rolki Reels) zostaną wprowadzone także w innych miejscach na Facebooku - aktualnościach, relacjach i sekcji Watch (będzie można oglądać Rolki bezpośrednio na karcie Watch, a wkrótce też tam je tworzyć).  W wybranych krajach Facebook będzie sugerować Rolki stworzone przez osoby, które nie są jeszcze obserwowane.

Rolki właściciel Facebooka wprowadził w 2019 roku w aplikacji Instagram.

Facebooka w styczniu br. odwiedziło 26,6 mln polskich internautów, każdy spędził tam przeciętnie 17 godzin i 34 minuty - wynika z badania Mediapanel, opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Meta pokazała gorsze od oczekiwań zyski za czwarty kwartał 2021 roku oraz rozczarowujące prognozy przychodów na pierwszy kwartał 2022 roku. Zysk Mety na akcję wyniósł 3,67 dol. wobec oczekiwanych przez rynek 3,84 USD. Przychody koncernu wyniosły 33,67 mld dol., a rynek spodziewał się, że sięgną 33,4 mld dol.

Meta prognozuje, że w pierwszym kwartale 2022 roku jej przychody znajdą się w przedziale od 27 mld dolarów do 29 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Reels na polskim Facebooku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl