SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Z czołowych nadawców TVP Info straciło najwięcej widzów w naziemnej telewizji cyfrowej. Liderem TVP1

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w maju br. w grupie 4+ była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął Polsat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W maju 2023 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do maja 2022 roku zmniejszył się o 2,68 proc. i wyniósł 12,81 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiceliderem była TVP2, która zanotowała udział na poziomie 11,42 proc., po wzroście o 6,10 proc.

TVP Info na podium

Podium uzupełnia TVP Info, które miało wynik na poziomie 8,65 proc., po spadku o 13,50 proc.

Czwarte miejsce ze spadkiem udziału o 5,34 proc. do 8,22 proc. zajął Polsat. Czołową piątkę uzupełnia TVN, którego udział wzrósł o 0,38 proc. do 6,03 proc.

Najwięcej zyskał kanał TVP Polonia, którego wynik względem maja 2022 roku poszedł do góry o 1164,86 proc. do 0,47 proc. Kanał w rankingu awansował z miejsca 31. na 30.

Z kolei najwięcej straciła TVP Kultura, która w zestawieniu była ostatnia. Jej wynik zmniejszył się o 37,75 proc. do 0,40 proc.

0,60 proc. udziału TVP Nauka

27. miejsce zajął nowy kanał - TVP Nauka, który nadaje od 3 października 2022 roku. Jego średni rynkowy udział w maju br. wyniósł 0,60 proc.

Polsat na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 w maju 2023 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 9,04 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 5,59 proc.

Drugi był TVN, którego wynik zmniejszył się o 3,53 proc. do 7,82 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (7,65 proc., w dół o 1,54 proc.). Czwarta była TVP1 (6,60 proc., - 11,94 proc.).

Duże koszty emisji naziemnej

W marcu ub.r. informowaliśmy, że TVN Warner Bros. Discovery za 10-letnią koncesję dla TVN7 będzie musiała łącznie zapłacić prawie 15 mln zł. - Opłata wynosi 14.859.271 zł (+ opłaty prolongacyjne w zw. z płatnością w 10 ratach) - informowała portal Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Rocznie koncesja TVN7 kosztuje blisko 1,5 mln zł. Opłaty prolongacyjne są zróżnicowane w poszczególnych latach. Pochłoną od 63 tys. w 2023 roku do 568 tys. w 2031 roku. Do nich należy jeszcze doliczyć koszty emisji za pośrednictwem nadajników Emitela.

Lista kanałów

W MUX 1 umieszczone zostały następujące programy: EskaTV, TTV, Polo TV, Antena HD, TV Trwam, StopklatkaTV, FokusTV, TVP ABC.

W MUX 2 umieszczone zostały Polsat, Super Polsat, TVN, TVN7, TV4, TV Puls, PULS2 i TV6.

W skład MUX-3 wchodzą: TVP1, TVP2, TVP3, TVP Info, TVP Sport i TVP Historia.

W skład MUX-6 wchodzą: TVP Nauka, TVP Dokument, TVP Kobieta, TVP Kultura, TVP Rozrywka, TVP Polonia, TVP World, a od niedawna także Alfa TVP i Belsat.

Stacje z MUX-8 to Zoom TV, WP, Metro i Nowa TV.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Dołącz do dyskusji: Z czołowych nadawców TVP Info straciło najwięcej widzów w naziemnej telewizji cyfrowej. Liderem TVP1

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TVPis
TVP Info to kanał propagandowy, a nie informacyjny. Nawet politycy PiS śmieją się już z siermiężności przekazu.
40 40
odpowiedź
User
Ot logika
Ostatnio prywaciarze narzekali że powodem spadków ich oglądalności jest standard Dvbt2 a Mux3 został w Dvbt. Nie jest powodem kiepska oferta czy masa reklam a właśnie standard nadawania Dvbt2.
0 0
odpowiedź
User
Teleman
tvp info oglądają ci co mają jedną półkule mózgową
40 37
odpowiedź