Jakub Bierzyński doradcą wizerunkowym Nowoczesnej i Ryszarda Petru
Prezes OMD Poland Jakub Bierzyński ściśle współpracuje z Nowoczesną i jej liderem Ryszardem Petru w zakresie strategii komunikacji. Według „Newsweeka” Bierzyński wymyślił m.in. noworoczne wystąpienie Petru i akcję z tzw. Misiewiczami.
Kierowana przez Jakuba Bierzyńskiego grupa OMD Poland pracowała dla Nowoczesnej w czasie kampanii przed zeszłorocznymi wyborami parlamentarnymi. Odpowiadała za zakup mediów na potrzeby działań reklamowych oraz doradztwo komunikacyjne. Wartość umowy, zgodnie ze sprawozdaniem złożonym przez partię w Państwowej Komisji Wyborczej, wyniosła 661 tys. zł.
Jak ustalił „Newsweek Polska”, Jakub Bierzyński jest obecnie jednym z głównych doradców Nowoczesnej i Ryszarda Petru w zakresie komunikacji i marketingu. Według informacji uzyskanych przez tygodnik od polityków partii, szef OMD Poland napisał przemówienie udostępnione pod koniec ub.r., w którym Petru przedstawił się jako lider opozycji, oraz podsunął stwierdzenie o światełku w tunelu, którym polityk wiosną br. podsumował otwartość na rozmowy z PiS dotyczące kryzysu z Trybunałem Konstytucyjny.
Bierzyński wymyślił też określenie „Misiewicze”, na którym Nowoczesna oparła akcję wytykania przypadków nepotyzmu w sektorze państwowym, których symbolem stał się były rzecznik MON-u Bartłomiej Misiewicz, powołany też na krótko do rad nadzorczych dwóch spółek państwowych. Ponadto prezes OMD doradził koncepcję, zgodnie z którą Nowoczesna będzie współpracować z Platformą Obywatelską tylko przy kluczowych zagadnieniach dotyczących racji stanu, a w pozostałych obszarach będzie toczyć sportową rywalizację. Taką strategię w zeszłym tygodniu przedstawili Katarzyna Lubnauer i Paweł Rabiej.
W rozmowie z „Newsweekiem” Jakub Bierzyński nie chciał odpowiedzieć na pytanie, czy to on wymyślił określenie „Misiewicze” i czy znał wcześniej zeszłotygodniowe wystąpienie Lubnauer i Rabieja. Tłumaczył, że łączy go z Nowoczesną umowa o ścisłej współpracy objęta tajemnicą handlową. Zaznaczył natomiast, że sformułowanie o sportowej rywalizacji Nowoczesnej i PO jest autorstwa Ryszarda Petru. Zgodził się z opinią, że lider Nowoczesnej trochę zbyt często pojawia się w mediach.
Jak podał „Newsweek”, Nowoczesnej i Ryszardowi Petru w zakresie komunikacji doradzali też Rafał Szymczak z agencji public relations Profile, Paweł Ciacek z MillwardBrown SMG/KRC, Szymon Walkiewicz z Grupy Walk oraz menedżerowie ATM Grupy. Reklamy wyborcze partii przygotowały agencja Brain i ATM Grupa, a organizacją konwencji zajęła się Grupa Walk.
Według tygodnika kontakty menedżerów ATM z Nowoczesną rozluźniły się obecnie, ponieważ firma stara się zdystansować od partii, żeby nie pogarszać relacji biznesowych z Telewizją Polską.
Dołącz do dyskusji: Jakub Bierzyński doradcą wizerunkowym Nowoczesnej i Ryszarda Petru