SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jedna piąta polskich internautów rzadko lub wcale nie oglądają telewizji, wolą wideo w internecie

Ok. 20 proc. użytkowników internetu rzadko spędza czas przed telewizorem lub w ogóle nie ogląda telewizji. Zdecydowana ich większość to ludzie młodzi, poniżej 34. roku życia, mieszkający w największych miastach. Rzadziej też sięgają oni po prasę czy chodzą do kina - wynika z badania Mindshare Polska.

Mianem TV light viewers można określić dzisiaj nieco ponad jedną piątą polskich internautów, przyjmując za kryterium oglądanie telewizji przez maksymalnie godzinę dziennie lub nieoglądanie jej w ogóle.

Są to przede wszystkim osoby młode - ponad 60 proc. z nich jest w wieku do 34 lat, mieszkające głównie w największych miastach Polski. Na tle pozostałych internautów, TV light viewers rzadziej sięgają po prasę oraz chodzą do kina. W porównywalnym stopniu korzystają natomiast z internetu  i częściej oglądają treści wideo, co naturalnie kojarzy się z kompensacją niższej konsumpcji telewizji.

Z badania Mindshare Polska wynika, że osoby oglądające telewizję rzadko lub wcale to grupa wewnętrznie zróżnicowana, zarówno pod względem socjodemograficznym, jak też konsumpcji wideo w sieci.

Mindshare podzielił TV light viewers na cztery segmenty. Największą podgrupę stanowią wielbiciele krótkich treści, którzy - zgodnie z nazwą - najczęściej oglądają krótsze formy materiałów wideo, rzadziej - materiały dostępne w ramach serwisów VoD. Drugi pod względem wielkości jest segment fanów wiadomości, którzy skupiają się na informacyjnym charakterze konsumowanych treści.

Internautów funkcjonalnych charakteryzuje ogólnie niska konsumpcja wszelkiego rodzaju mediów (wideo w sieci nie oglądają praktycznie w ogóle), z kolei Preferujący wideo w internecie - to osoby, które najintensywniej korzystają z wideo online, w tym także  na serwisach VoD. Ten ostatni segment wraz z wielbicielami krótkich treści, to dwie najbardziej potencjalne grupy odbiorców komunikacji materiałów wideo w internecie.

- Pierwszy i najważniejszy wniosek, jaki można wysnuć to informacja, że wideo w internecie jest ważnym, ale nie uniwersalnym punktem styku dla wszystkich konsumentów. Dzieje się tak, ponieważ grupa tzw. TV light viewers jest niejednorodna zarówno pod względem socjodemograficznym, jak i konsumpcji pozostałych mediów (poszczególne segmenty TV light viewers). Nie możemy dotrzeć do nich z przekazem telewizyjnym, gdyż osoby te nie oglądają lub w znikomym stopniu oglądają TV, dlatego należy poszukać alternatywnych form dotarcia do nich z przekazem. Kolejny ważny wniosek wynikający z badania - wiemy do jakich segmentów komunikacja digital w kanałach wideo ma szansę docierać z większym potencjałem oraz na jakiego rodzaju portale, o jakiej tematyce najlepiej kierować komunikację do osób, do których nie dotrzemy poprzez telewizję, której TV light viewers nie konsumują - analizuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Karolina Chołuj, dyrektor pionu business planning w Mindshare Polska.

Badanie zrealizowano w kwietniu br. Głównym celem projektu było zbadanie zjawiska potencjalnego odpływu widzów tradycyjnej telewizji na rzecz korzystania z internetu (w tym wideo w internecie). Szczegółowe jego wnioski są dostępne dla klientów domu mediowego Mindshare Polska.

Dołącz do dyskusji: Jedna piąta polskich internautów rzadko lub wcale nie oglądają telewizji, wolą wideo w internecie

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mario
W tym celu używam adblocka, aby nie docierały do mnie niepożądane reklamy. Jedyny sposób na zwrócenie mojej uwagi to treści sponsorowane
odpowiedź
User
ex
Bzdura, tradycyjna telewizja ma się bardzo dobrze i dzięki powszechnemu bezpłatnemu DVB-T rośnie w siłę. Osoby które tak deklarują wcale nie muszą mówić prawdy by np. Uniknąć płacenia abonamentu RTV. Mam WiFi, komputery i inne smartfony i mam je po to by płacić rachunki, bo tak jest wygodniej. Mamy po 30 lat i oglądamy telewizję dziennie przynajmniej po 4 godziny dziennie, no chyba że jesteśmy w pracy to trochę mniej.
odpowiedź