Jedynka i Trójka tracą słuchaczy, RMF zdecydowanym liderem
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od marca do maja br. należała do RMF FM. Rozgłośnia ta pochwalić się też mogła największym wzrostem, z kolei największe spadki zanotowały Jedynka i Trójka.
RMF FM było najczęściej wybieraną stacją przez mieszkańców naszego kraju w okresie od marca do maja 2013 roku - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track Millward Brown, przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku RMF FM zyskało 3,2 pkt. proc. do 26,9 proc.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, które zyskało 0,3 pkt. proc. (15,9 proc.), a ostatnie miejsce podium należało do Jedynki (spadek o 2,0 pkt. proc. do 10,0 proc.).
Czwarte miejsce przypadło dla Programu III Polskiego Radia, który w ciągu roku zmniejszył swój udział w rynku radiowym o 1,7 punktu proc. (7,2 proc.).
Na piątym miejscu uplasowało się Radio Maryja, które straciło 0,1 pkt. proc. (2,4 proc.).
Udział w czasie słuchania% |
marzec-maj 2013 |
marzec-maj 2012 |
marzec-maj 2011 |
marzec-maj 2010 |
marzec-maj 2009 |
marzec-maj 2008 |
marzec-maj 2007 |
Radio RMF FM |
26,9% |
23,7% |
25,3% |
28,0% |
27,4% |
23,0% |
22,9% |
Radio ZET |
15,9% |
15,6% |
16,1% |
16,2% |
16,3% |
18,6% |
19,3% |
Jedynka |
10,0% |
12,0% |
11,9% |
12,3% |
11,1% |
12,2% |
12,0% |
Trójka |
7,2% |
8,9% |
8,3% |
7,7% |
6,1% |
5,9% |
6,6% |
Radio Maryja |
2,4% |
2,5% |
2,1% |
2,2% |
2,1% |
2,0% |
2,1% |
ESKA ROCK |
1,6% |
1,7% |
1,6% |
1,5% |
1,0% |
- |
- |
Radio TOK FM |
1,0% |
1,3% |
1,1% |
1,4% |
1,0% |
- |
- |
RMF Classic |
0,9% |
0,9% |
0,8% |
- |
- |
- |
- |
Czwórka |
0,6% |
0,5% |
0,4% |
0,2% |
0,2% |
0,3% |
0,4% |
CHILLI ZET |
0,5% |
0,6% |
0,4% |
0,3% |
0,4% |
- |
- |
Dwójka |
0,4% |
0,7% |
0,5% |
0,9% |
0,6% |
0,6% |
0,7% |
Radio PiN |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,3% |
0,4% |
Dane o rynku radiowym za ostatni rok.
Udział w czasie słuchania% |
marzec : maj 2013 |
grudzień : luty 2013 |
wrzesień : listopad 2012 |
czerwiec : sierpień 2012 |
marzec : maj 2012 |
Radio RMF FM |
26,9% |
24,2% |
25,3% |
25,1% |
23,7% |
Radio ZET |
15,9% |
15,2% |
15,2% |
15,2% |
15,6% |
Jedynka |
10,0% |
10,2% |
11,1% |
12,6% |
12,0% |
Trójka |
7,2% |
7,5% |
7,5% |
8,7% |
8,9% |
Radio Maryja |
2,4% |
2,7% |
2,9% |
2,3% |
2,5% |
ESKA ROCK |
1,6% |
1,8% |
1,7% |
1,9% |
1,7% |
Radio TOK FM |
1,0% |
1,1% |
1,1% |
1,1% |
1,3% |
RMF Classic |
0,9% |
0,9% |
0,8% |
0,9% |
0,9% |
Czwórka |
0,6% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
CHILLI ZET |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
0,6% |
Dwójka |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
0,7% |
Radio PiN |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
0,2% |
0,1% |
n= |
21 034 |
21 058 |
21 048 |
21 056 |
21 068 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Jedynka i Trójka tracą słuchaczy, RMF zdecydowanym liderem