Kampania przeciw nowotworowi piersi kpi z zasad nagości na Facebooku i Instagramie (wideo)
Ruszyła kampania społeczna „Check it before it's removed” („Sprawdź to zanim zostanie usunięte”) dotycząca nowotworów piersi. Akcja drwi z zasad publikowania zdjęć na Facebooku i Instagramie. Jej pomysłodawcą jest Pink Ribbon Germany.
Kampania „Check it before it's removed” ma ostrzegać przed chorobą nowotworową piersi i zachęcenie kobiet do regularnego badania biustu.
W ramach prowadzonych działań zrealizowano sesję zdjęciową, której bohaterkami są kobiety z odsłoniętą piersią - na każdym widać sutek. Zdjęcia te dostępne są na stronie checkitbeforeitsremoved.com. Można je bezpośrednio udostępniać w mediach społecznościowych. Jednak zasady publikowania zdjęć na Facebooku i Instagramie zabraniają zamieszczania fotografii obrazujących nagość.
Dlatego też kampania Pink Ribbon Germany ma drugie tło i podtekst - w pewnym sensie wyśmiewa regulaminy obowiązujące w social mediach. Hasło „Check it before it's removed” ma w tej sytuacji podwójne znaczenie. Z jednej strony namawia kobiety, by zbadały piersi, zanim wskutek niewykrytego odpowiednio wcześniej nowotworu mogą one zostać usunięte. Z drugiej strony przekaz głosi: zobacz to zdjęcie, zanim zostanie usunięte.
Początkowe Facebook i Instagram kasowały zdjęcia, ale ponieważ akcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem internautów, zaprzestano ich usuwania.
Autorem kampanii jest agencja DDB Germany.
Dołącz do dyskusji: Kampania przeciw nowotworowi piersi kpi z zasad nagości na Facebooku i Instagramie (wideo)