Kampus lotniczy
Budowa nowego centrum symulacji komputerowej w Wiedniu początkiem wiedeńskiego kampusu lotniczego
Oddział Szkolenia Lotniczego Lufthansy (LFT) wraz z Grupą Austrian Airlines zadecydowały o wzmocnieniu swojej współpracy w obszarze szkoleń prowadzonych w kabinie pilota i przedziale frachtu pasażerskiego. Już wkrótce powstanie nowe centrum symulacji szkoleniowej na międzynarodowym lotnisku w Wiedniu.
LFT zamierza zbudować nowe centrum symulacji szkoleniowej dla pilotów, na placu budowy bazy technicznej Grupy Austrian Airlines zlokalizowanego na międzynarodowym lotnisku w Wiedniu. Razem z istniejącym systemem bezpieczeństwa i centrum usług Grupy Austrian Airlines, która dostarcza specjalnych kabin do szkoleń pilotów i stewardess, działanie to spowoduje stworzenie centrum szkoleń i podnoszenia umiejętności w Wiedniu dla personelu obsługi powietrznej Grupy Austrian Airlines. Nowe centrum będzie nazwane Wiedeński Campus Lotniczy.
Centrum symulacji LFT na wiedeńskim kampusie lotniczym
Rozpoczęcie budowy centrum symulacji lotów LFT planowane jest na lipiec 2005 r. Do austriackich uregulowań został włączony odpowiedni dodatkowy podmiot, występujący pod nazwą Centrum Szkoleń Lotniczych Lufthansa. W centrum tym znajdą się początkowo cztery symulatory lotów. Dodatkowo, stworzone zostanie miejsce do treningu nawigacji lotniczej (makieta kabiny pilota, tak aby w najbardziej efektywny sposób przeprowadzać szkolenie w zakresie procedur dotyczących tej części) budynki administracyjne i miejsce pracy dla obsługi technicznej. Plany budowy i samo miejsce pod nią, zostały tak dobrane, aby - o ile zajdzie się taka potrzeba - centrum mogło się rozrosnąć i pomieścić 8 maszyn symulacyjnych.
Początkowo, symulator Airbus typu A320 oraz jeszcze jeden element wyposażenia treningowego, który pozoruje przykładową część składową floty Grupy Austrian Airlines, będą stacjonowały w Wiedniu. Planowane jest rozpoczęcie działalności Centrum LFT w drugim kwartale 2006 r. Centrum obejmujące dwie części ma ruszyć zgodnie z planami wyposażenia ich w symulatory lotów. Te z kolei mają zostać dostarczone w ciągu kolejnych dwóch - trzech lat.
Ogółem, LFT zainwestuje w Wiedeń ponad 35 mln Euro, a sprzęt treningowy o wartości ponad 7 mln będzie zlokalizowany na terenie kampusu lotniczego w Wiedniu już w połowie 2006 r. Koszty konstrukcyjne pierwszego etapu budowy centrum symulacyjnego zamkną się w granicach około 9 mln Euro. "Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że mamy szansę zainwestowania w Wiedniu" - mówi Dieter Harms, dyrektor zarządzający Rady Zarządu LFT. "Przychodząc do Wiednia, przynosimy ze sobą nasze umiejętności w zakresie treningów i dzielimy się nimi z jednym z naszych najważniejszych klientów - z Grupą Austrian Airlines, z którą prowadzimy naprawdę wyjątkowa współpracę" - kontynuuje Dieter Haras.
Grupa Austrian Airlines otrzyma status tzw. uprzywilejowanego klienta, co umożliwieni dostęp do specjalnie zarezerwowanej puli godzin treningowych. Austriackie linie lotnicze z kolei będą mogły przeprowadzać swoje szkolenia na odpowiednich maszynach dostarczanych za pośrednictwem LFT.
360 stopniowy trening dla załóg kabin pilotów i personelu pokładowego
"Porozumienie z Wiednia całkowicie koresponduje z naszą strategią prowokowania ponadprzeciętnego wzrostu na naszym domowym europejskim rynku" - kontynuuje Dieter Harms. "Przede wszystkim zależy nam wzroście udziału w rynku centralnej i wschodniej Europy. Razem z zapleczem treningowym Austrian Airliens, stwarzamy sobie możliwość proponowania liniom lotniczym z tego regionu 360 stopniowego treningu w Wiedniu i szanse szkoleń całego ich personelu zajmującego się pilotowaniem i personelem pokładowym. Postrzegamy lotnisko wiedeńskie, jako idealne miejsce. To dzięki niemu możliwe będzie rozwinięcie orientacji na wschodnią Europę" - dodaje Dieter Haras.
W ten sposób LFT kontynuuje wdrażanie i realizację swojego strategicznego celu, polegającego na generowaniu stałych dochodów w ramach otwartego rynku, czyli poza granicami i zasięgiem Grupy Lufthansa. Obecnie LFT czerpie około połowy swoich dochodów z segmentu symulatorów kabin pilotów. Dieter Harms podsumowuje: "Czekamy z niecierpliwością na początek korzystania z nowej lokalizacji w Wiedniu i naszego partnerstwa z Austrian Airlines. W kampusie lotniczym w Wiedniu, widzimy prototyp i wzór dla przyszłych projektów tego rodzaju."
Treningowe sesje symulacji dla austriackich pilotów
Trening załóg pokładowych prowadzony jest w formie sesji dotyczących sytuacji nagłego niebezpieczeństwa, jak również stałego zachowania bezpieczeństwa i jest on prowadzony na bazie istniejącego w Wiedniu zaplecza Grupy Austrian Airlines. Treningowe sesje symulacyjne dla około 700 austriackich pilotów, obecnie odbywają się w centrach symulacyjnych trzech firm na całym świecie. Taki układ wymaga nakładu dodatkowych środków finansowych, nie tylko za użytkowanie sprzętu, ale także kosztów: podróży, zakwaterowania, posiłków, biletów zarówno dla szkoleniowców, jak i trenera. W przypadkach przystępowania do kolejnych poziomów kursu (zaleceniach do corocznego, częstego powtarzania treningów, szkoleń prowadzących do uzyskania stopnia kapitana i innych sesjach treningowych), Grupa Austrian Airlines potrzebuje dużej ilości godzin. Same zadania praktyczne, dotyczące obsługi maszyn Airbus typu A320, których w swojej flocie Grupa Austrian Airlines posiada obecnie 18, wymaga pomiędzy 2,500 a 3,000 godzin symulacji rocznie. Nowa opcja, przewidująca przeprowadzanie od 2006 r. symulacyjnych sesji treningowych bezpośrednio w Wiedniu, pozwoli Grupie Austrian Airlines zredukować koszty treningów symulacyjnych floty o około 30%.
"Połączenie operacyjnych umiejętności lotniczych posiadanych przez LFT i Grupę Austrian Airlines, będzie skutkowało znacznym obniżeniem redukcji średnich rocznych kosztów treningów symulacyjnych generowanych przez firmę. Dodatkowo aspekt marketingowy kampusu lotniczego w Wiedniu przejętego przez LFT, umożliwi wygenerowanie dodatkowego dochodu za wynajem naszych urządzeń treningowych. I wreszcie, taki układ umożliwi nam wzmocnienie wizerunku Wiednia jako ważnego aspektu w strategii treningów umiejętności lotniczych" -mówi Walter Bock, przedstawiciel Grupy Austrian Airlines.
Oddział Szkolenia Lotniczego Lufthansy (LFT - Lufthansa Flight Training)
LFT jest w całości własnością Deutsche Lufthansa AG. Odział ten łączy w sobie wieloletnie doświadczenie lotnicze Lufthansy w zakresie treningów załóg pilotujących i personelu pokładowego. Zarówno Lufthansa, jak i wiele linii lotniczych korzysta obecnie z umiejętności LFT w obszarze treningów symulacyjnych, nagłego zagrożenia, treningu usług oraz tzw. e-learningu. LFT jest także przedstawicielem ogólnych szkoleń personelu zarządzającego.
Dołącz do dyskusji: