Katolicka Agencja Informacyjna wyszła na plus, wpływy 10 proc. w górę
W ub.r. przychody Katolickiej Agencji Informacyjnej wzrosły o 10,3 proc. do 3,31 mln zł, a wynik netto poszedł w górę z 91,3 tys. zł straty do 22,6 tys. zł zysku.
Na zeszłoroczne przychody Katolickiej Agencji Informacyjnej złożyło się 1,14 mln zł ze sprzedaży dostępu do serwisu informacyjnego KAI (korzystają z niego 74 podmioty z branży mediów i 30 diecezji) i Internetowego Dziennika Katolickiego prenumerowanego przez 29 diecezji.
2,17 mln zł wpływów przyniosły pozostałe usługi, m.in. polski wersje platform Aleteia i Magnificat, dotacje, reklamy i eventy (w ub.r. KAI zorganizowała konkurs Aktywna Parafia wsparty z funduszu prewencyjnego PZU oraz była pomysłodawcą koncertu „Kto miłuje, ten zwycięża” zorganizowanego w dniu beatyfikacji kardynała Stefana Wyszyńskiego i Matki Elżbiety Czackiej).
W ub.r. budżet serwisu Aleteia wyniósł 1,08 mln zł, a uzyskane przez KAI dotacje - 419,9 tys. zł (wobec 439,8 tys. zł rok wcześniej).
2,9 mln zł na wynagrodzenia
Koszty sprzedanych przez Katolicką Agencję Informacyjną produktów zwiększyły się z 2,72 do 2,89 mln zł, koszty ogólnego zarządu - z 646,4 do 778,6 tys. zł, a koszty sprzedaży - ze 150 do 172,6 tys. zł.
Wydatki na wynagrodzenia sięgnęły 2,89 mln zł, a na inne świadczenia pracownicze (m.in. składki na ubezpieczenie społeczne) - 410,6 tys. zł. W ub.r. Katolicka Agencja Informacyjna zatrudniała 23 pracowników etatowych: 14 w zespole KAI (m.in. siedmiu dziennikarzy i dwóch redaktorów serwisu eKAI.pl) oraz dziewięć osób pracujących przy portalu Aleteia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
KAI wydała też w ub.r. 409,1 tys. zł na usługi obce, 62,1 tys. zł na materiały i energię, 157,6 tys. zł na podatki i opłaty oraz 17,6 tys. zł na amortyzację.
Strata sprzedażowa agencji pogłębiła się z 518,2 do 532,1 tys. zł, wynik operacyjny poszedł w górę z 67,9 tys. zł straty do 35,5 tys. zł zysku, a wynik brutto i netto - z 91,3 tys. zł straty do 22,6 tys. zł zysku.
Właścicielem KAI jest Fundacja Konferencji Episkopatu Polski na rzecz Wymiany Informacji Katolickiej. Zeszłoroczny zysk netto został przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat.
Dołącz do dyskusji: Katolicka Agencja Informacyjna wyszła na plus, wpływy 10 proc. w górę