„Kobieta i Życie” na czele miesięczników poradnikowych po trzech kwartałach 2014 roku
W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych awansowała „Kobieta i Życie”, która zanotowała największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „Cała Ty”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 358 728 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku zwiększyła się ona o 8,95 proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Rok wcześniej pismo to zajmowało miejsce trzecie.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugie miejsce spadły „Dobre Rady” (Grupa Burda). Średni wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 343 907 egz., po spadku o 9,88 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był drugi. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,35 proc. do 316 825 egz.
Z kolei największy spadek zanotował magazyn „Cała Ty” (Phoenix Press), który spadł z miejsca piątego na szóste. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 45,19 proc. do 152 515 egz. Trzeba jednak dodać, że tytuł wszedł na rynek dopiero w lipcu ub.r. Pierwszym numerem było wydanie sierpniowe.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie | 444 901 | 358 728 | 358 728 | 467 699 | 329 272 | 329 261 |
Dobre Rady | 495 556 | 344 063 | 343 907 | 548 889 | 381 605 | 381 605 |
Świat Kobiety | 432 447 | 316 825 | 316 825 | 488 988 | 331 220 | 331 220 |
Poradnik Domowy | 423 648 | 306 969 | 306 847 | 440 867 | 304 006 | 303 970 |
Claudia | 368 440 | 215 273 | 215 106 | 415 967 | 259 205 | 259 064 |
Cała Ty | 315 423 | 152 515 | 152 515 | 500 000 | 278 273 | 278 273 |
Olivia | 229 406 | 145 204 | 145 204 | 306 037 | 175 946 | 175 946 |
We wrześniu 2014 roku liderem (po awansie z miejsca drugiego) był „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2013 roku jednak zmniejszyła się o 10,15 proc. do 341 082 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Kobieta i Życie” (340 691 egz.; spadek o 1,98 proc.), natomiast na ostatnią lokatę podium (z pozycji lidera) spadły „Dobre Rady” (338 153 egz.; w dół o 12,72 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Cała Ty” - było to 38,29 proc. do 149 459 egz.
wrzesień | ||||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Poradnik Domowy | 443 060 | 341 082 | 341 082 | 510 320 | 379 606 | 379 606 |
Kobieta i Życie | 434 959 | 340 691 | 340 691 | 429 955 | 347 560 | 347 560 |
Dobre Rady | 500 000 | 339 553 | 338 153 | 540 000 | 387 415 | 387 415 |
Świat Kobiety | 414 913 | 308 501 | 308 501 | 441 944 | 346 264 | 346 264 |
Claudia | 351 871 | 231 859 | 231 859 | 404 898 | 236 600 | 236 600 |
Cała Ty | 254 000 | 149 459 | 149 459 | 500 000 | 242 191 | 242 191 |
Olivia | 229 963 | 144 073 | 144 073 | 294 824 | 218 419 | 218 419 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” na czele miesięczników poradnikowych po trzech kwartałach 2014 roku