Kobiety i seniorzy to widzowie głównych stacji. TVP najmocniejsza na wsi, a TVN w mieście
Czołowe stacje telewizyjne są oglądane głównie przez kobiety, widzów po pięćdziesiątce oraz z wykształceniem podstawowym. Widzowie z miast wybierają najchętniej TVN, a ci ze wsi Jedynkę - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Większość widzów każdej ze stacji z tzw. wielkiej czwórki stanowią kobiety. Największy odsetek przedstawicielek płci żeńskiej w widowni notuje TVN, gdzie kobiety stanowią aż 64,62 proc. widzów. Najmniejszy udział kobiet w widowni charakteryzuje zaś TVP1 - wynosi on 53,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Dane telemetryczne pokazują, że wszystkie główne kanały są oglądane przede wszystkim przez seniorów. Zarówno TVP1 jak i TVP2 oglądają najchętniej widzowie powyżej 65. roku życia (wskaźnik AFF wynoszący odpowiednio 217 i 182), chociaż największy odsetek ich widowni stanowią ludzie mający od 50 do 64 lat (odpowiednio 34,71 proc. i 33,46 proc.).
Również TVN i Polsat są najchętniej wybieranymi telewizjami przez osoby w wieku 50-64 lat. Z danych wynika, że mniejszy udział oglądających w tym wieku ma Polsat (29,81 proc.), a większy - TVN (32,06 proc.).
Pod względem wykształcenia największy odsetek widowni wszystkich głównych stacji stanowią ludzie z wykształceniem podstawowym. Największy udział mają oni w grupie widzów Polsatu - jest to 53,46 proc., a najmniejszy w widowni TVN (46,43 proc.). Z kolei największy odsetek widzów z wykształceniem wyższym mają kanały telewizji publicznej: TVP1 (15,07 proc.) i TVP2 (14,07 proc.).
Mieszkańcy wsi najchętniej oglądają TVP1 - ich udział w całej widowni tej stacji wynosi 40,31 proc. Również TVP2 i Polsat mają najwięcej widzów zamieszkałych na prowincji, ale jednak oba te kanały najchętniej oglądane są przez ludzi z miast poniżej 100 tys. mieszkańców.
Z kolei grupa ludzi, która jest najbardziej dopasowana do widowni TVN, to osoby zamieszkałe w miastach mających od 100 do 500 tys. mieszkańców (AFF wynoszące 120).
Nielsen Audience Measurement |
TVP1 |
TVP2 |
Polsat |
TVN |
||||
Płeć |
ADH % |
AFF |
ADH % |
AFF |
ADH % |
AFF |
ADH % |
AFF |
Mężczyźni |
46,44% |
96 |
39,82% |
83 |
41,63% |
86 |
35,38% |
73 |
Kobiety |
53,56% |
103 |
60,18% |
116 |
58,37% |
113 |
64,62% |
125 |
Wiek |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
4-15 |
2,99% |
24 |
3,80% |
30 |
8,62% |
69 |
6,28% |
50 |
16-24 |
3,30% |
28 |
4,18% |
36 |
7,59% |
65 |
5,95% |
51 |
25-34 |
8,07% |
49 |
10,24% |
62 |
14,30% |
86 |
14,03% |
85 |
35-49 |
17,89% |
83 |
20,69% |
96 |
23,06% |
108 |
23,52% |
110 |
50-64 |
34,71% |
154 |
33,46% |
148 |
29,81% |
132 |
32,06% |
142 |
65+ |
33,04% |
217 |
27,63% |
182 |
16,62% |
109 |
18,16% |
119 |
Wykształcenie |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Podstawowe |
49,44% |
120 |
48,69% |
118 |
53,46% |
130 |
46,43% |
113 |
Średnie |
32,51% |
105 |
33,44% |
108 |
29,36% |
95 |
33,74% |
109 |
Wyższe |
15,07% |
99 |
14,07% |
92 |
8,57% |
56 |
13,55% |
89 |
Inne |
2,98% |
24 |
3,80% |
30 |
8,61% |
69 |
6,28% |
50 |
Miejsce zamieszkania |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Wieś |
40,31% |
102 |
40,30% |
102 |
39,04% |
99 |
31,22% |
79 |
Miasta <100 tys. |
31,78% |
101 |
32,52% |
104 |
34,16% |
109 |
35,16% |
112 |
Miasta 100-500 tys. |
16,72% |
98 |
17,21% |
101 |
16,76% |
98 |
20,57% |
120 |
Miasta >500 tys. |
11,19% |
94 |
9,95% |
84 |
10,04% |
85 |
13,05% |
110 |
ADH % - to udział osób reprezentujących określoną grupę społeczno-demograficzną w całej widowni konkretnej stacji.
AFF - wskaźnik wykorzystywany do oceny oglądalności programu telewizyjnego przez określoną grupę widzów w stosunku do całej jego widowni. Jeżeli AFF wynosi 100, to oznacza, że oglądalność programu w konkretnej grupie jest taka sama jak w całej populacji. Wskaźnik wynoszący powyżej 100 informuje, że oglądalność danego programu w analizowanej grupie jest wyższa niż w całej populacji. Można wtedy wnioskować, że program jest właściwie dopasowany do swojej widowni.
Dołącz do dyskusji: Kobiety i seniorzy to widzowie głównych stacji. TVP najmocniejsza na wsi, a TVN w mieście