Kolejne duże spadki na rynku gazet regionalnych
W sierpniu 2009 r. - w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej - spadła sprzedaż większości największych gazet regionalnych. Pozycję lidera utrzymała "Gazeta Pomorska". Raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych była "Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) ze średnią 73 467 egz. (rok wcześniej 81 700 egz.) - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Drugie miejsce zajęła "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) - 72 200 egz. (rok wcześniej 80 505 egz.) a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 46 738 egz. (spadek sprzedaży o 11 proc.).
Tytuł |
sierpień |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2009 |
2008 |
||
ZKDP |
Średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem |
Gazeta Pomorska | 83 292 | 73 467 | 92 860 | 81 700 |
Polska Dziennik Zachodni | 96 619 | 72 200 | 108 897 | 80 505 |
Express Ilustrowany | 57 768 | 46 738 | 65 005 | 52 962 |
Polska Głos Wielkopolski | 60 932 | 46 319 | 70 027 | 50 190 |
Polska Dziennik Bałtycki | 57 966 | 45 852 | 71 248 | 52 328 |
Gazeta Lubuska | 50 931 | 41 444 | 57 089 | 45 299 |
Głos-Dziennik Pomorza | 52 483 | 41 340 | 55 723 | 42 585 |
Polska Dziennik Łódzki | 54 298 | 40 949 | 61 527 | 44 594 |
Dziennik Polski | 56 522 | 39 395 | 63 204 | 43 486 |
Echo Dnia | 44 132 | 33 261 | 45 605 | 35 351 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 38 904 | 30 221 | 39 580 | 30 038 |
Polska Gazeta Wrocławska | 41 979 | 29 149 | 51 283 | 33 778 |
Polska Gazeta Krakowska | 41 344 | 28 713 | 49 439 | 31 039 |
Nowa Trybuna Opolska | 34 372 | 26 811 | 38 488 | 29 135 |
Gazeta Olsztyńska Dziennik Elbląski | 35 076 | 26 329 | 41 615 | 31 354 |
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedaż
większości największych dzienników regionalnych.
Tytuł |
2009 |
|||
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
lipiec |
||
ZKDP |
Średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem |
Gazeta Pomorska | 83 292 | 73 467 | 86 878 | 77 047 |
Polska Dziennik Zachodni | 96 619 | 72 200 | 103 112 | 76 312 |
Express Ilustrowany | 57 768 | 46 738 | 61 144 | 48 842 |
Polska Głos Wielkopolski | 60 932 | 46 319 | 62 070 | 46 270 |
Polska Dziennik Bałtycki | 57 966 | 45 852 | 62 040 | 48 199 |
Gazeta Lubuska | 50 931 | 41 444 | 47 192 | 38 224 |
Głos-Dziennik Pomorza | 52 483 | 41 340 | 53 959 | 41 376 |
Polska Dziennik Łódzki | 54 298 | 40 949 | 57 089 | 41 984 |
Dziennik Polski | 56 522 | 39 395 | 54 723 | 37 977 |
Echo Dnia | 44 132 | 33 261 | 42 898 | 32 833 |
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Kolejne duże spadki na rynku gazet regionalnych