„Komisarz Alex” stracił 600 tys. widzów, ale TVP1 i tak liderem rynku
Piątą serię „Komisarza Alexa” ogląda średnio 2,87 mln widzów, czyli o 590 tys. osób mniej niż rok temu śledziło jego trzeci sezon. Kryminalna produkcja daje Jedynce pozycję lidera całego rynku, ale w grupie 16-49 stacja jest dopiero czwarta.
Średnia widownia czterech pierwszych odcinków piątej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanych w soboty o godz. 20.25, począwszy od 1 marca br.) wyniosła 2,87 mln osób. Przełożyło się to na 18,09 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 12,15 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtuanemedia.pl.
Serial w porównaniu do pokazywanej w analogicznym okresie rok wcześniej trzeciej serii stracił 590 tys. widzów. Wówczas pierwsze cztery odcinki produkcji oglądało 3,46 mln osób, a ich udział wynosił odpowiednio 21,13 oraz 13,57 proc. (więcej na ten temat).
W paśmie nadawania „Komisarza Alex” TVP1 jest liderem w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie zajmuje TVN, która emituje wówczas „X Factor”, a jej udział wynosi 15,39 proc. Dalej plasuje się: TVP2 („The Voice of Poland”; 13,23 proc.) oraz Polsat (filmy fabularne; 10,26 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Liderem jest tutaj TVN, drugie miejsce należy do Polsatu, a trzecie - do Dwójki.
Oglądalność „Komisarza Alexa” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 - Komisarz Alex | 2 873 155 | 18,09% | 12,15% |
TVN | 2 445 066 | 15,39% | 20,07% |
TVP2 | 2 100 692 | 13,23% | 13,36% |
Polsat | 1 629 716 | 10,26% | 14,05% |
Dołącz do dyskusji: „Komisarz Alex” stracił 600 tys. widzów, ale TVP1 i tak liderem rynku