SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Konferencji Dyrektorów Marketingu - wnioski

ABM Agencja Badań Marketingowych na konferencji badawczej dla Dyrektorów Marketingu banków ujawniła wyniki badań opinii osób zajmujących się finansami, które reprezentują największe przedsiębiorstwa w Polsce - "Raport 500".

Badanym finansistom zadano pytanie "Z którymi bankami, Pana(i) zdaniem, najczęściej współpracują największe przedsiębiorstwa w Polsce?" W ocenie największych polskich firm są to: Bank Handlowy (58 proc.), PEKAO SA (51proc.). Co trzeci respondent ocenia, że duże firmy pracują z BPH PBK (35proc.), BRE (35proc.) oraz ING BSK (34proc.). Dla co piątego istotną rolę na tym najtrudniejszym rynku odgrywa PKO BP (21proc.). A kogo wybierają do codziennej współpracy?

Firmy z listy "500" poproszono o wskazanie banku strategicznego, czyli podstawowego przez który przechodzi większość operacji. Okazuje się, że prawie co piąta firm najchętniej współpracuje z Bankiem Handlowym (18proc.). Kolejne miejsca w tym prestiżowym rankingu zajmują BPH PBK (14proc.), ING BSK (13proc.), PEKAO S.A. (12PROC.), BRE (7proc.), BZ WBK (7proc.), Kredyt Bank (6proc.), PKO BP (5proc.) oraz BIG BG (5proc.). Udział pozostałych banków jest niewielki i nie przekracza 2 procent.

Chęć korzystania z banku niezmiennie jest zależna od ogólnego poziomu zadowolenia ze współpracy z bankami strategicznymi. W badaniu ABM najlepsze wyniki na skali pięciostopniowej uzyskały: BRE (4,29pkt.), ING BSK (4,15pkt.), PEKAO S.A. (4,08pkt.) i Kredyt Bank (4,00). Średni ocena dla banków wynosi 3,97 pkt. Pozostałe banki uzyskały wynik poniżej średniej. W tej grupie należy jednak wyróżnić: BPH PBK, BIG BG oraz BZ WBK.

Badanie pozwoliło na stworzenie listy banków, w których duże firmy najchętniej sięgają po kredyty. Liderem jest Bank Handlowy (29proc.). Równie często największe firmy w zakresie kredytów współpracują z BPH PBK (27proc.) i PEKAO S.A. (27proc.). Co piąta badana firma sięga po kredyty z ING BSK (18proc.). Jako kredytodawcy na rynku największych przedsiębiorstw liczą się ponadto: BRE (16proc.), Kredyt Bank (15proc.), BZ WBK (11proc.) i PKO BP (9proc.).

Interesujący jest wskaźnik "oceny działalności kredytowej banków pod względem wysokości prowizji i opłat pobieranych od kredytów". Respondenci korzystając ze skali pięciopunktowej opisywali wyłącznie współpracę z bankami, z którymi aktualnie mają do czynienia. Najkorzystniej w zakresie opłat i prowizji od kredytów wypadł: BRE (4,07pkt.), PEKAO S.A. (3,84pkt.), BZ WBK (3,36pkt.), ING BSK (3,33pkt.) oraz Kredyt Bank (3,33pkt.).

Projekt prowadzi dr Paweł Karpiński, doktor nauk ekonomicznych w latach 1999-2002 kierował badaniami rynkowymi w Fundacji Edukacji i Badań Bankowych. Obecnie jest Dyrektorem ds. realizacji badań rynków finansowych ABM.

Dołącz do dyskusji: Konferencji Dyrektorów Marketingu - wnioski

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl