SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koniec wzrostów w mobile’u, Onet.pl i Gazeta.pl sporo w dół (Megapanel z lutego)

W lutym br. część z najpopularniejszych serwisów mobilnych w Polsce zanotowało nieznaczne spadki odwiedzalności w porównaniu ze styczniem. Najwięcej straciły Onet.pl i Gazeta.pl, za to sporo zyskało Allegro.pl.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w lutym zakończyła się wyraźna tendencja wzrostowa w odwiedzalności polskich serwisów mobilnych. Przez wcześniejsze pół roku z miesiąca na miesiąc mocno zyskiwały one na liczbie odsłon. W styczniu liderujące na rynku strony mobilne Wirtualnej Polski i Orange zanotowały 99,5 mln odsłon (zobacz szczegółowe dane), czyli dwa razy więcej niż w lipcu ub.r. (zobacz szczegóły). W podobnym stopniu zwiększyły się zasięgi innych czołowych serwisów.

Tymczasem w lutym nastąpiły niewielkie spadki odwiedzalności. Serwisy mobilne WP i Orange miały ok. 700 tys. odsłon mniej niż miesiąc wcześniej, a strony Grupy Spolecznosci.pl - prawie 2 mln mniej. Natomiast witryny Onetu straciły ok. 5 mln odsłon.

Za to strony mobilne Gazeta.pl zanotowały prawie 2 mln odsłon więcej, serwisy Allegro.pl - prawie 3 mln więcej, a witryny Interii i Ringier Axel Springer - po ok. milionie więcej. Natomiast ok. 2,5 mln odsłon zyskała strona z grą online plemiona.pl.

>>> Spadki w lutowym Megapanelu. Wikipedia i NK.pl najbardziej w dół

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile
lp. węzeł użytkownicy
(real users)
odsłony krajowe ogółem odsłony mobilne odsłony mobilne (%)
1 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 456 345 2 567 044 719 98 837 812 3,85%
2 Grupa Onet.pl 13 455 153 2 966 779 306 81 922 891 2,76%
3 Grupa Gazeta.pl 11 879 967 1 224 833 604 57 595 586 4,70%
4 Grupa Spolecznosci.pl 2 486 579 695 329 213 41 706 938 6,00%
5 Grupa Allegro.pl 11 308 178 5 308 011 963 32 795 381 0,62%
6 Grupa Interia.pl 11 632 846 1 286 588 142 30 802 663 2,39%
7 Grupa O2.pl 9 983 409 1 097 314 093 19 888 536 1,81%
8 plemiona.pl 356 943 768 169 351 18 412 506 2,40%
9 3gplay.pl 237 942 17 842 137 5 941 049 33,30%
10 Grupa Ringier Axel Springer 5 242 553 137 942 786 4 013 436 2,91%
11 Grupa Polskapresse 5 727 772 153 747 712 3 335 252 2,17%
12 Grupa GG Network 4 999 983 144 432 152 3 142 874 2,18%
13 filmweb.pl 3 895 589 235 398 486 2 790 124 1,19%
14 Grupa TVN 4 042 281 193 456 571 2 746 858 1,42%
15 wiocha.pl 2 107 755 168 820 995 2 659 156 1,58%
16 rozklad-pkp.pl 1 957 638 45 706 224 2 394 271 5,24%
17 Grupa Murator 5 235 538 100 531 998 2 225 212 2,21%
18 wykop.pl 1 518 401 38 076 269 1 926 447 5,06%
19 tablica.pl 3 557 461 317 344 709 1 888 621 0,60%
20 mobini.pl - 2 343 689 1 878 624 80,16%


Mobilna wersja samej WP.pl straciła w skali miesiąca 600 tys. odsłon, a Fotka.pl - prawie 2 mln. Onet.pl zanotował ponad 4 mln odsłon mniej, a Gazeta.pl - ok. 3 mln mniej.

Z drugiej strony mobilne Allegro.pl miało ok. 3 mln odsłon więcej niż w styczniu, Interia.pl - 450 tys. więcej, a Photoblog.pl - ok. 600 tys. więcej.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2012 roku

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile
lp. węzeł użytkownicy
  (real users)
odsłony krajowe ogółem odsłony mobilne odsłony mobilne (%)
1 wp.pl 10 917 165 2 017 033 424 87 365 371 4,33%
2 onet.pl 12 452 634 2 786 119 610 67 745 482 2,43%
3 fotka.pl 1 033 778 594 152 285 40 678 988 6,85%
4 allegro.pl 10 683 249 4 739 537 307 29 191 544 0,62%
5 interia.pl 7 320 855 814 634 096 22 659 051 2,78%
6 gazeta.pl 8 276 608 422 340 180 21 079 398 4,99%
7 plemiona.pl 356 943 768 169 351 18 412 506 2,40%
8 photoblog.pl 1 318 908 270 856 111 13 393 143 4,94%
9 lajt.pl - 12 081 680 11 869 799 98,25%
10 pudelek.pl 2 643 720 200 028 178 6 146 373 3,07%
11 3gplay.pl 237 942 17 842 137 5 941 049 33,30%
12 sport.pl 1 769 954 63 249 586 5 885 617 9,31%
13 plotek.pl 1 927 336 98 470 587 5 877 836 5,97%
14 o2.pl 4 111 506 298 576 656 4 954 597 1,66%
15 orange.pl 3 444 305 110 866 633 3 905 851 3,52%
16 chomikuj.pl 5 906 941 145 425 302 3 323 095 2,29%
17 filmweb.pl 3 895 589 235 398 486 2 790 124 1,19%
18 wiocha.pl 2 107 755 168 820 995 2 659 156 1,58%
19 rozklad-pkp.pl 1 957 638 45 706 224 2 394 271 5,24%
20 fakt.pl 2 182 588 82 979 549 2 250 778 2,71%


 

Dołącz do dyskusji: Koniec wzrostów w mobile’u, Onet.pl i Gazeta.pl sporo w dół (Megapanel z lutego)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Co za idiotyczny tytuł.
0 0
odpowiedź
User
mikelos
Może autor zamiast pisać "że w lutym zakończyła się wyraźna tendencja wzrostowa w odwiedzalności polskich serwisów mobilnych. " zwróci łaskawie uwagę, że luty jest krótszy od stycznia o 2 dni. Praktycznie od lat w lutym są słabsze wyniki niż w styczniu. Megapanel nie pokazuje danych dziennych, a dopiero znając dane dzienne, można wnioskować czy rzeczywiście ludziska mniej korzystają z mobila czy nie.
0 0
odpowiedź
User
Konrad Mroczek
Dane ciekawe i jest ich dużo ale czy na pewno wiesz jak je rozszyfrować?

Weź udział w webinarium zorganizowanym przez Internet Standard: MEGAPANEL bez tajemnic, w najbliższy czwartek i piątek (25-26.04.2012) strona rejestracyjna http://www.internetstandard.pl/szkolenie/megapanel/index.html

polecam Konrad
0 0
odpowiedź