SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Youtuber ujawnia bajeczne stawki za reklamę serwisu TVP

Popularny youtuber Mikołaj Tylko, znany jako Konopskyy, ujawnił w podcaście Fomo, że Telewizja Polska za promowanie na jego kanale własnej „strony newsowej dla młodzieży” oferowała nawet 400 tysięcy złotych. Chodzi najpewniej o reklamę młodzieżowego serwisu Swipe.To.

Mikołaj Tylko „Konopskyy”, fot. Fomo Podcast/Instagram Mikołaj Tylko „Konopskyy”, fot. Fomo Podcast/Instagram

Youtuber Mikołaj Tylko „Konopskyy” rozpoznawalność zyskał dzięki ujawnieniu, równolegle z Sylwestrem Wardęgą, seksafery Pandora Gate z udziałem kilku polskich gwiazd YouTube’a. Jego kanał na YouTube ma 1,9 mln subskrybentów.

Konopskyy: TVP oferowało mi 400 tys. zł

Konopskyy był gościem podcastu Fomo, gdzie opowiadał o swoich początkach na YouTube, zarobkach na Fortnite i swojej influencerskiej pracy „od kuchni”. Youtuber przytoczył anegdotę, że kiedyś współpracę przy promocji młodzieżowego portalu zaproponowało mu TVP.

- Nigdy nie miałem współpracy z rządem. Raz dostałem propozycję i mogę o tym opowiedzieć. TVP zrobiło taką stronę newsową dla młodzieży. W zeszłym roku oferowali mi reklamę na moim na kanale, tego serwisu od TVP, jak jeszcze PiS był u władzy. Wiadomo, jak te media wyglądały. Oferowali potężne pieniądze. Za jedną wstawkę na YouTubie z reklamą tej, powiedzmy, rządowej strony newsowo-młodzieżowej, to tam były kwoty rzędu 80 tys. czy do 100 tys. z państwowych pieniędzy. Wtedy oferowali mi pakiet chyba właśnie czterech wstawek, no i to były kwoty tam chyba od 350 do 400 tys. za 4 wstawki. To są chore pieniądze. Takich stawek, jeszcze na tamten czas na moim kanale, to nigdy nie widziałem – wyjawił Konopskyy.

Influencer odrzucił wtedy propozycję. - Nie korciło mnie ani sekundy. Jak tylko zobaczyłem, że jest to spółka podpięta do TVP, odrzuciłem to. Ja nie jestem do kupienia. Jestem zadowolony z tego, jakie przychody generuje – powiedział Mikołaj Tylko w Fomo Podcast.   

Konopskyy prawdopodobnie miał na myśli powstały jesienią 2022 roku serwis lifestylowy dla młodzieży Swipe.To.  Za branding i wygląd portalu odpowiadała Agencja 24/7, a szefem portalu był Bartłomiej Jakubowski. Artykuły, podcasty i treści wideo tworzyła 30-osobowa redakcja oraz zaproszeni do projektu influencerzy i podcasterzy – pisaliśmy na Wirtualnemedia.pl  

- Na pytanie, czy będziemy utrzymywali i rozwijali serwis odpowiem: będziemy na pewno utrzymywali funkcjonalności SwipeTO - mówił nam w wakacje ub.r. ówczesny prezes TVP Mateusz Matyszkowicz.

Zobacz: TVP nie ujawnia, ile wydała na serwis młodzieżowy. „Tajemnica przedsiębiorstwa”

Raport NIK ujawnił, że na SwipeTo. wydano w TVP 21,5 mln zł. - Dziennie odwiedzało nas kilka tysięcy osób, co i tak było naprawdę dobrym wynikiem. Odium było jednak zbyt silne i nie dało się tego przeskoczyć - mówił Wirtualnemedia.pl Bartłomiej Jakubowski, dziś już były szef portalu.

Próbowaliśmy dowiedzieć się, czy faktycznie Telewizja Polska oferowała youtuberowi takie stawki za aktywność reklamową. Niestety, biuro prasowe nadawcy do momentu publikacji tekstu nie odpowiedziało ani na to, ani na inne pytania o wydatki marketingowe na serwis Swipe.To.   

Dołącz do dyskusji: Youtuber ujawnia bajeczne stawki za reklamę serwisu TVP

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
afg
A mówi to teraz po to żeby mu się kliki zgadzały i piniondze z innej strony przyszły. Blehhh
13 8
odpowiedź
User
Neo
Chłopcze odstaw zioła 😉.
7 5
odpowiedź
User
Klechdy domowe
"I wtedy przebudziłem się zlany zimnym potem, a mama zmieniła pieluchę"
8 4
odpowiedź