Krajowy Instytut Mediów będzie wkrótce realizować badania komercyjne
Już wkrótce, bo prawdopodobnie od stycznia 2024 roku, Krajowy Instytut Mediów rozpocznie realizację badań komercyjnych, dla firm zewnętrznych. Zapowiedział to na czwartkowej Sejmowej Komisji Kultury i Środków Masowego Przekazu Maciej Świrski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
W czwartek 28 grudnia zebrała się Sejmowa Komisja Kultury i Środków Przekazu, która miała dyskutować o budżecie na 2024 roku. Jej obrady zdominowała jednak dyskusja o obecnej sytuacji mediów publicznych - TVP SA, Polskiego Radia SA i Polskiej Agencji Prasowej, które minister kultury Bartłomiej Sienkiewicz dzień wcześniej postawił w stan likwidacji.
Jednym z uczestników Komisji był Maciej Świrski, przewodniczący Krajowej Radiofonii i Telewizji. Poseł Koalicji Obywatelskiej zapytał go o Krajowy Instytut Mediów, a dokładniej zapytał o to, czy KIM będzie realizować badania komercyjne dla podmiotów zewnętrznych, czy są takie plany w kontekście potencjalnych przychodów, które mógłby Instytut z tego tytułu generować.
Maciej Świrski odpowiadając na to pytanie zdradził, że KIM ma w planach realizację takich badań i wejdą one w życie w chwili rozwinięcia w pełni działu sprzedaży, który będzie zajmował się pozyskiwaniem klientów na takie badania. Chodzi nie tyle o utworzenie takiego działu, co jego rozbudowę i uruchomienie w pełni.
- Chodzi głównie o badania jakościowe i ankieterskie, do tego jesteśmy prawie gotowi - powiedział Maciej Świrski. Zdradził, że ich realizacja ruszy prawdopodobnie z początkiem 2024 roku.
Dotychczas KIM realizował badania tylko i wyłącznie na potrzeby KRRiT.
Dołącz do dyskusji: Krajowy Instytut Mediów będzie wkrótce realizować badania komercyjne