SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

LARQ w 2017 roku: 50,4 mln zł z aktywów finansowych, 33,2 mln zł zysku netto. Wpływy Synergic 35 proc. w górę

W ub.r. firma LARQ (do której należą m.in. spółki Synergic i CAM Media Creative Works oraz duże pakiety akcji Nextbike Polska i Brand24) zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży i przeszacowania aktywów finansowych do 50,44 mln zł oraz 33,19 mln zł zysku netto.

Wpływy sprzedażowe LARQ zmalały w ub.r. o 23,5 proc. do 3,97 mln zł, natomiast przychody ze sprzedaży i przeszacowania aktywów finansowych wzrosły o 47,8 proc. do 50,44 mln zł.

Jednocześnie koszty własne sprzedaży zmalał z 4,51 do 3,6 mln zł, a koszty ogólnego zarządu zwiększyły się z 5,04 do 7,97 mln zł. Pozostałe wpływy operacyjne spadły z 2,61 do 1,5 mln zł.

W efekcie zysk firmy z działalności operacyjnej wzrosły z 31,78 do 43,82 mln zł, a zysk netto - z 32,15 do 33,19 mln zł.

Do firmy należy m.in. 100 proc. udziałów spółek Synergic, Larq Fund Management, Adinnovation, CAM Media Creative Works, Intelisoft i Media Power, 68 proc. akcji Nextbike Polska i 40 proc. akcji Brand24.

- Nasza największa spółka portfelowa Nextbike Polska, lider w segmencie zautomatyzowanych miejskich systemów rowerowych, przez cały raportowany okres kontynuowała umacnianie swojej wiodącej pozycji na krajowym rynku. Wygrała w tym czasie kolejne przetargi oraz dostarczyła polskim miastom więcej rowerów, które stanowią bezemisyjne i prozdrowotne uzupełnienie miejskich systemów transportu publicznego. W 2017 roku flota rowerów dostarczonych i obsługiwanych przez Nextbike Polska zwiększyła się z 8 tys. do ponad 12 tys. rowerów - opisuje w liście do interesariuszy dr Krzysztof Przybyłowski, prezes LARQ. - Biorąc pod uwagę kolejne przetargi wygrane przez tę spółkę, rosnące wpływy ze sprzedaży powierzchni reklamowej oraz prywatnych stacji rowerowych a także bliską współpracę z partnerami biznesowymi takimi jak Benefit Systems, Citibank czy PKN Orlen, oczekujemy dynamicznego rozwoju Nextbike Polska w 2018 roku. Nasz optymizm co do perspektyw tej Spółki umacnia także fakt, że w minionym roku, po wielomiesięcznych przygotowaniach, Nextbike Polska rozpoczął działalność na rynku międzynarodowym, wygrywając pierwszy w swojej historii kontrakt zagraniczny w fińskim mieście Turku - dodaje.

- Druga nasza kluczowa spółka portfelowa to Brand24, właściciel autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, sprzedawanego w modelu SaaS (software as a service). Z oprogramowania Brand24 korzysta ponad 2 tys. klientów w blisko 90 krajach na całym świecie. Spółka ma za sobą kolejny rok dynamicznego wzrostu przychodów (sięgającego 50 proc. r/r), a przed sobą dalszą perspektywę silnego wzrostu możliwego dzięki zasileniu spółki kwotą ponad 3 mln zł nowego kapitału w połączeniu z ciągłą pracą nad zwiększeniem efektywności procesów sprzedażowych oraz udoskonaleniem oprogramowania oferowanego klientom spółki na całym świecie - stwierdza Przybyłowski.

Prezes LARQ dodaje, że spółka Synergic, oferująca niestandardowe nośniki reklamy zewnętrznej, zwiększyła swoją ofertę w wysokomarżowych segmentach rynkowych, dzięki czemu osiągnęła wzrost wpływów o ponad 35 proc. przy utrzymaniu wysokiego poziomu rentowności.

- W 2018 roku oczekujemy kontynuacji wysokiej dynamiki wzrostu Synergic. U podstaw takich oczekiwań jest dalsze powiększanie powierzchni reklamowej dostępnej do sprzedaży przez spółkę zarówno w liniach produktowych już istniejących, jak i zupełnie dla spółki nowych, takich jak nośniki cyfrowe - analizuje Krzysztof Przybyłowski.

Dołącz do dyskusji: LARQ w 2017 roku: 50,4 mln zł z aktywów finansowych, 33,2 mln zł zysku netto. Wpływy Synergic 35 proc. w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl