SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Lenovo: przepraszamy, jeśli użytkownicy poczuli się zaniepokojeni Superfishem

Koncern Lenovo w oświadczeniu przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl zapewnia, że pomoże w usuwaniu ze swoich komputerów kontrowersyjnej aplikacji Superfish. Nie tłumaczy jednak dlaczego zdecydował się na fabryczne instalowanie adware’u i co stanie się z danymi użytkowników.

Oświadczenie Lenovo jest odpowiedzią na publikację, która ukazała się w serwisie Wirtualnemedia.pl w ubiegły piątek. Dotyczyła ona aplikacji adware o nazwie Superfish, która była instalowana w komputerach Lenovo w celu dostarczania użytkownikom reklam w przeglądarce internetowej i może stanowić potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa danych (więcej na ten temat).

- Lenovo bada wszelkie możliwości, by pomóc użytkownikom zaniepokojonym kwestią oprogramowania Superfish - podkreśla w oświadczeniu Lenovo. - Dzisiaj podjęliśmy dwa dodatkowe działania: Oprócz dostępnej na naszych stronach internetowych instrukcji ręcznego usuwania tego oprogramowania, udostępniliśmy także automatyczne narzędzie do usuwania zarówno oprogramowania, jak i certyfikatu. Narzędzie to jest dostępne pod tym adresem. Współpracujemy z firmami McAfee i Microsoft nad kwarantanną lub usunięciem oprogramowania i certyfikatu Superfish przy użyciu przodujących w branży narzędzi i technologii tych firm. Działania te już się rozpoczęły i spowodują automatyczne usunięcie tej luki w zabezpieczeniach nawet na komputerach użytkowników, którzy nie wiedzą jeszcze o tym problemie.

W dalszej części komunikatu producent zaznacza, że nie zdawał sobie sprawy z powagi zagrożenia płynącego ze strony Superfisha, jednocześnie jednak zapewnia, że użytkownicy Lenovo w żaden sposób nie ucierpieli w wyniku zainstalowania w ich komputerach oprogramowania typu adware.

- Na podstawie zażaleń użytkowników, w styczniu zaprzestaliśmy fabrycznego instalowania oprogramowania Superfish i zablokowaliśmy jego połączenia z serwerem - podkreśla Lenovo. - Jednak dopiero wczoraj dowiedzieliśmy się o potencjalnej luce w zabezpieczeniach. Obecnie koncentrujemy się na jej usunięciu. Na podstawie uzyskanej wiedzy, od wczorajszego dnia działamy szybko i zdecydowanie. Choć problem ten w żaden sposób nie dotyczy notebooków ThinkPad, tabletów, komputerów stacjonarnych i smartfonów ani przeznaczonych dla przedsiębiorstw serwerów i urządzeń pamięci masowej, uważamy, że informacja ta powinna dotrzeć do wszystkich klientów Lenovo. Przepraszamy, jeżeli nasi użytkownicy poczuli się zaniepokojeni z jakiegokolwiek powodu. Wyciągamy wnioski z własnych doświadczeń i staramy się doskonalić na ich podstawie. Będziemy nadal ułatwiać klientom usuwanie tego oprogramowania i zagrożonych certyfikatów oraz umożliwiać im dalsze korzystanie z naszych produktów w poczuciu pewności, jakiej zasadnie oczekują - zapowiada producent.

Dołącz do dyskusji: Lenovo: przepraszamy, jeśli użytkownicy poczuli się zaniepokojeni Superfishem

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andy
no a co mają pisać :) muszą zapewnić sobie inne źródło zysków poza ceną sprzętu...
0 0
odpowiedź
User
G33Kon.
Jak mogą nie zdawać sobie sprawy z zagrożeń oprogramowania, na którego instalację zdecydował się jakiś dział kierowany przez...no właśnie. Debili, którzy nie sprawdzają co instalują na swoich komputerach czy krętaczy udających przeprosiny po wydaniu się sprawy z rozlanym mlekiem?
0 0
odpowiedź
User
clownmen
Choć problem ten w żaden sposób nie dotyczy notebooków ThinkPad, tabletów, komputerów stacjonarnych i smartfonów ani przeznaczonych dla przedsiębiorstw serwerów i urządzeń pamięci masowej, uważamy, że informacja ta powinna dotrzeć do wszystkich klientów Lenovo.

To czego dotyczy??
0 0
odpowiedź