SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lexus pokazał nową wersję sedana LS (wideo)

Marka Lexus zaprezentowała nową, piątą generację flagowego sedana LS w wydaniu na 2018 rok.

Nowy Lexus LS jest dłuższy i niższy od swojego poprzednika, a przy tym ma smukłą sylwetką, przypominającą coupé. Samochód zbudowano na nowej platformie samochodów luksusowych przeznaczonych na rynek globalny (GA-L). Jest to architektura samochodu klasy premium, będąca przedłużoną wersją platformy zastosowanej przy opracowaniu Lexusa LC 500.

Najnowszy LS jest pierwszym sedanem Lexusa o sylwetce mającej sześć bocznych szyb. Kolejną nowością są właśnie boczne szyby, które stanowią jednolitą płaszczyznę ze słupkiem bocznym.

Charakterystyczny wygląd grilla w kształcie stylizowanej klepsydry, ze specjalnie wykonaną siatką, która optycznie zmienia wielkość i kształt oczek wraz ze zmieniającym się kątem padania światła, powstał dzięki pracom z wykorzystaniem projektowania wspomaganego komputerowo (CAD). Po obu stronach grilla umieszczono wąskie reflektory mające po trzy światła projekcyjne, łączące się z mającym kształt litery "L" światłem LED, które szeroko opasuje róg nadwozia i przechodzi na bok.

Nowy LS otrzymuje trzy wzory dla kół 20-calowych, które swój wygląd zawdzięczają specjalnej technice nanoszenia powłok na powierzchnię metalu przez napylanie. Wszystkie nowe wzory felg, z wyjątkiem jednej (F Sport), mają obręcze o konstrukcji wydrążonej, co przyczynia się do ograniczenia rezonansu szumów ogumienia.

Specjalnie dla najnowszego modelu LS Lexus opracował nową jednostkę napędową V6 o pojemności 3,5 litra i cylindrach ustawionych pod kątem 60 stopni. Silnik ten ma średnicę cylindrów mniejszą niż skok tłoka, co daje większą sprawność cieplną. Jednostka ta otrzymała dwie turbosprężarki, a wiele elementów konstrukcyjnych zaczerpnięto z technologii stosowanych w silnikach budowanych na potrzeby wyścigów F1. Silnik rozwija moc 421 KM (310 kW; EURO6 z OBD) / 417 KM (307 kW; EURO6d z OBD) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm, co stanowi postęp w porównaniu z wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 4,6 litra w dotychczasowym modelu LS (387 KM /285 kW i maks. moment 493 Nm).

Nowy Lexus LS500 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Kierowca ma możliwość wyboru dynamiki pracy układu napędowego poprzez wybór jednego z trzech trybów pracy: Normal, Sport S oraz Sport S+. 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, zaprezentowana po raz pierwszy w Lexusie LC 500, jest teraz dostępna także w modelu LS 500 z silnikiem benzynowym. Jest to przekładnia automatyczna z przekładnią hydrokinetyczną, której czasy zmiany przełożeń dorównują parametrom skrzyń dwusprzęgłowych.

Lexus LS w wersji hybrydowej został zaprojektowany według innych założeń niż model LS Hybrid poprzedniej generacji. Nowy układ układ napędowy Multi Stage Hybrid System, który zaprezentowano po raz pierwszy w modelu LC 500h Coupe, opiera się na 3,5-litrowym silniku benzynowym V6 pracującym w tzw. cyklu Atkinsona, który współpracuje z dwoma silnikami/generatorami elektrycznymi. Układ wykorzystuje dodatkowo kompaktowy akumulator litowo-jonowy o lekkiej konstrukcji. Bezpośredni wtrysk benzyny jednostki D-4S oraz lekka konstrukcja elementów rozrządu pozwalają osiągać obroty silnika do 6600 obr/min. Z kolei podwójny układ zmiennych faz rozrządu z inteligentnym sterowaniem Dual VVT-i (Dual Variable Valve Timing with Intelligence) gwarantuje odpowiednio duży zapas momentu w całym zakresie obrotów silnika. Łączna moc układu napędowego, a więc silnika spalinowego i elektrycznego zespołu trakcyjnego wynosi 359 KM / 264 kW, co pozwala wersji LS 500h z tylnym napędem na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy.

Nowo zaprojektowane fotele przednie są dostępne z opcją regulacji położenia w 28 kierunkach. Wyposażenie obejmuje także programowanie minimalnej wagi i budowy ciała oraz ogrzewanie foteli i funkcję masażu. Nowością jest funkcja miejscowego ogrzewania, dostępna w tylnej kanapie. Dwa specjalne elementy grzejne, umieszczone na poziomie ramion oraz na wysokości dolnych partii pleców, ogrzewają te właśnie części ciała.

Tablica wskaźników gromadzi wszystkie wyświetlacze informacyjne na jednej wysokości. Jest to element rozmieszczenia przyrządów według zasady "seat-in-control", która pozwala kierującemu korzystać ze wszystkich funkcji i urządzeń bez konieczności zmiany pozycji w fotelu.

Nowy Lexus LS 500 oferuje wybór dziewięciu podstawowych wariantów kolorystyki wnętrza oraz dodatkowe warianty dla wersji F Sport ( F White, Galaxy czarny i Flare Red). Oprócz tego dostępnych jest dziewięć różnych wersji wykończenia wnętrza, w tym ekskluzywne wykończenie w stylu Naguri z elementami z aluminium w wersji F Sport.

W wykończeniu wnętrza nowego LS wykorzystano elementy z drewna inspirowane sztuką Shimamoku, łączące naturalne drewno i typowe dla sztuki japońskiej metody cięcia z zastosowaniem ultranowoczesnych metod produkcji, w tym wycinanie laserem. Nowe wzory, takie jak Art Wood Organic, Art Wood Herringbone i Laser Cut, wykorzystują głębsze kontrasty barwne.

W kabinę LS 500 wkomponowano interfejs zdalnego sterowania Remote Touch o działaniu podobnym do obsługi smartfonu z mechanizmem rozpoznawania pisma ręcznego. Oprócz szerokiego ekranu nawigacyjnego o przekątnej 12,3 cala, LS może być wyposażony w 24-calowy wyświetlacz projekcyjny (HUD), który prezentuje informacje na przedniej szybie, w polu widzenia kierowcy.

Pakiet Lexus Safety + obejmuje system aktywnego wspomagania kierowania (Active Steering Assist), czyli technologię potrafiącą zapobiegać kolizjom, których nie da się uniknąć wyłącznie przez automatyczne wyhamowanie samochodu oraz system FCTA (Front Cross Traffic Alert) – rozwiązanie, które ma zapobiegać kolizjom poprzez wykrywanie i ostrzeganie kierowcy o poprzecznym ruchu pojazdów. Dodatkowo system Lexus CoDrive wspomaga utrzymanie pojazdu na wybranym pasie ruchu.

Nowy LS to pierwszy model Lexusa wyposażony w system ochrony przeciwzderzeniowej PCS wzbogacony o funkcję ostrzegania o obecności pieszych (PA, Pedestrian Alert) oraz aktywne wspomaganie kierowania (ASA, Active Steering Assist). Jest to technologia, która potrafi wykryć obecność pieszego i automatycznie przejąć kontrolę nad układem kierowniczym i hamulcowym pojazdu, aby uniknąć potrącenia.

Lexus LS pojawi się w sprzedaży w Europie od grudnia 2017 r.

Dołącz do dyskusji: Lexus pokazał nową wersję sedana LS (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl