Liczba zgłoszeń do Cannes Lions znacząco spadła
Całkowita liczba zgłoszeń do tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions spadla o 6 proc. w porównaniu z 2019 roku - informuje organizator wydarzenia, firma Acential. Nastąpił jednak wzrost liczby wpisów od niezależnych agencji i firm produkcyjnych.
Liczba zgłoszeń na tegoroczny Cannes Lions spadła o 6 proc. w porównaniu z 2019 r. Przypomnijmy, że w ub.r. festiwal nie odbył się z powodu pandemii COVID-19.
W sumie w tym roku zgłoszono 29 074 prace z 90 krajów, w porównaniu z 30 953 wpisami z 89 krajów w 2019 roku.
Organizator Cannes Lions, Ascential informuje, że prace pochodzą z szerszej grupy uczestników niż w poprzednich latach i ze wszystkich kategorii Lions. Zgłoszenia od niezależnych agencji wzrosły o 14 proc., a od firm produkcyjnych o 19 proc..
Ascential podaje, że nowa kategoria Creative Business Transformation Lions, celebrująca „kreatywność, która napędza biznes do przodu”, miał „mocny pierwszy rok”. Do konkursu Titanium Lions, który wyróżnia prace, które „przełamują nowe obszary dzięki prowokacyjnym, przekraczającym granice, inspirującym zazdrością pomysłom” było o 15 proc. więcej zgłoszeń niż w 2019 roku.
Inne kategorie, które odnotowały wzrost liczby zgłoszeń, to Social & Influencer Lions (wzrost o 14 proc.) oraz Creative e-commerce Lions (wzrost o 12proc.).
Zmalała liczba zgłoszeń do kategorii Creative Effectiveness Lions i Creative Strategy Lions - odpowiednio o 38 proc. i 20 proc.
Tegoroczny Cannes Lions odbędzie się w okresie od 21 do 25 czerwca br. Listy finalistów i ogłoszenia nagród będą ogłaszane codziennie w tym terminie.
W tym roku oceniane będą prace z ostatnich dwóch lat- w związku z tym, że w ub.r. nagród nie przyznano.
Dołącz do dyskusji: Liczba zgłoszeń do Cannes Lions znacząco spadła