LinkedIn z rekordem, GoldenLine blisko 2 mln użytkowników
Pod koniec ub.r. GoldenLine odwiedziało prawie 2 mln internautów miesięcznie, dzięki czemu serwis zbliżył się do swojej rekordowej popularności. Z kolei LinkedIn osiągnął najwyższy jak dotąd zasięg wynoszący 1-1,2 mln polskich użytkowników.
W listopadzie ub.r. GoldenLine odwiedziło 1,97 mln użytkowników, 9,2 proc. wszystkich polskich internautów. Było to o 391,1 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 24,7 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
W ub.r. po sporych wzrostach serwis zbliżył się do poziomu 2 mln odwiedzających miesięcznie. W każdym miesiącu notował ich od 1,49 do 1,97 mln, podczas gdy w drugiej połowie 2013 roku było to 1,37-1,58 mln.
Rekordową odwiedzalność GoldenLine osiągnął jak dotąd w pierwszych miesiącach 2013 roku - miał wtedy po 2,07-2,32 mln użytkowników, co dawało 10,6-12 proc. zasięgu. Z kolei w 2012 roku notował miesięcznie od 1,79 do 2,18 mln użytkowników
>>> Jacy polscy internauci odwiedzają GoldenLine, a jacy LinkedIn?
GoldenLine, tak samo jak LinkedIn, nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, w związku z czym nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają użytkownicy w każdym z tych serwisów.
Goldenline.pl w latach 2012-2014 roku | ||||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
miesiąc | 2012 | 2013 | 2014 | |||
real users | zasięg | real users | zasięg | real users | zasięg | |
styczeń | 2 104 711 | 10,98% | 2 321 129 | 11,99% | 1 765 550 | 8,36% |
luty | 2 180 213 | 11,30% | 2 089 219 | 10,63% | 1 632 609 | 7,65% |
marzec | 1 907 871 | 9,84% | 2 068 485 | 10,31% | 1 819 514 | 8,44% |
kwiecień | 1 790 569 | 9,19% | 2 248 773 | 11,01% | 1 495 687 | 6,93% |
maj | 1 840 079 | 9,45% | 1 941 874 | 9,49% | 1 725 106 | 7,97% |
czerwiec | 1 928 409 | 9,86% | 1 713 996 | 8,44% | 1 766 532 | 8,15% |
lipiec | 1 930 695 | 9,91% | 1 441 214 | 6,98% | 1 778 141 | 8,13% |
sierpień | 1 884 741 | 9,69% | 1 546 570 | 7,39% | 1 573 832 | 7,19% |
wrzesień | 1 937 822 | 9,97% | 1 369 075 | 6,51% | 1 771 335 | 8,14% |
październik | 2 069 997 | 10,64% | 1 478 579 | 6,99% | 1 834 869 | 8,52% |
listopad | 2 003 005 | 10,33% | 1 581 224 | 7,48% | 1 972 297 | 9,20% |
grudzień | 1 823 860 | 9,43% | 1 516 875 | 7,17% | - | - |
Z kolei LinkedIn w ostatnich latach notował systematyczne wzrosty liczby polskich odwiedzających. Pierwszy raz poziom 500 tys. użytkowników przekroczył w maju 2012 roku i w kolejnych miesiącach tamtego roku miał od 515,9 do 596,2 tys. użytkowników, co dawało 2,6-3,1 proc. zasięgu.
W 2013 roku serwis odwiedzało już od 677,7 do 910,2 tys. polskich internautów miesięcznie (zazwyczaj ok. 800 tys.). W kolejnych miesiącach było to o 211-440 tys. więcej niż przed rokiem (to od 35 do 93 proc. w górę).
Pierwszy raz pułap miliona polskich odwiedzających LinkedIn osiągnął w marcu ub.r., a od sierpnia jego zasięg ustabilizował się na tym poziomie, w październiku i listopadzie wynosząc rekordowe 1,17 i 1,25 mln użytkowników.
W kolejnych miesiącach ub.r. serwis notował zazwyczaj od 136 do 418 tys. odwiedzających więcej niż rok wcześniej (to wzrosty o 17-50 proc.).
Linkedin.com w latach 2012-2014 roku | ||||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
miesiąc | 2012 | 2013 | 2014 | |||
real users | zasięg | real users | zasięg | real users | zasięg | |
styczeń | 430 928 | 2,25% | 768 024 | 3,97% | 914 668 | 4,33% |
luty | 406 627 | 2,11% | 677 711 | 3,45% | 835 756 | 3,92% |
marzec | 485 730 | 2,51% | 791 254 | 3,94% | 1 030 159 | 4,78% |
kwiecień | 470 561 | 2,42% | 910 179 | 4,46% | 913 799 | 4,23% |
maj | 501 854 | 2,58% | 813 400 | 3,97% | 949 786 | 4,39% |
czerwiec | 515 912 | 2,64% | 847 335 | 4,17% | 914 743 | 4,22% |
lipiec | 588 570 | 3,02% | 799 639 | 3,87% | 945 849 | 4,32% |
sierpień | 532 128 | 2,74% | 768 391 | 3,67% | 1 017 390 | 4,65% |
wrzesień | 596 228 | 3,07% | 807 152 | 3,84% | 1 111 389 | 5,11% |
październik | 566 679 | 2,91% | 795 889 | 3,76% | 1 167 898 | 5,42% |
listopad | 585 814 | 3,02% | 831 430 | 3,93% | 1 249 280 | 5,82% |
grudzień | 511 910 | 2,65% | 867 388 | 4,10% | - | - |
GoldenLine i LinkedIn to zdecydowanie najpopularniejsze serwisy społecznościowe dotyczące pracy i kariery. Kolejna taka strona - Profeo.pl (należącą do Grupy Pracuj) - w listopadzie ub.r. zanotowała 135,2 tys. użytkowników i 641,8 tys. odsłon krajowych.
Dołącz do dyskusji: LinkedIn z rekordem, GoldenLine blisko 2 mln użytkowników