Magazyny people z coraz mniejszą sprzedażą. „Gala” i „Grazia” najmocniej w dół
W I kwartale 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Gala” i „Grazia”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w I kwartale 2014 roku wyniosła 290 645 egz. W porównaniu do I kwartału 2013 roku była ona niższa o 26,26 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 22,09 proc. i średni wynik na poziomie 234 137 egz.
>>> Małgorzata Guss-Gasińska redaktor naczelną „Show”
Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz. Gwiazdy & Styl” (Edipresse Polska). Średni wynik sprzedażowy tego pisma zmalał w ciągu roku o 21,24 proc. do 194 063 egz.
Z kolei największy spadek, wynoszący aż 58,37 proc., odnotowała „Gala” (Burda International Polska), której średni wynik w I kwartale 2014 roku uplasował się na poziomie 63 647 egz. Trzeba jednak zaznaczyć, że w pierwszych trzech miesiącach br. tytuł ukazywał się tylko w cenie 4,99 zł, zaś rok wcześniej miał wydania promocyjne za 0,99 zł.
>>> Michał Zaczyński zastępcą redaktor naczelnej magazynu „Grazia”
ZKDP |
I kwartał |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
395 219 |
290 741 |
290 645 |
536 081 |
394 211 |
394 154 |
Show |
315 784 |
234 137 |
234 137 |
474 953 |
300 529 |
300 529 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
278 872 |
194 547 |
194 063 |
349 422 |
246 877 |
246 393 |
Viva |
275 194 |
173 351 |
173 351 |
295 310 |
204 458 |
204 458 |
Grazia |
164 128 |
89 344 |
89 194 |
398 746 |
183 699 |
183 549 |
Gala |
137 949 |
63 697 |
63 647 |
245 831 |
152 901 |
152 887 |
Dołącz do dyskusji: Magazyny people z coraz mniejszą sprzedażą. „Gala” i „Grazia” najmocniej w dół