Makarony Polskie oczekują wzrostu przychodów w II półroczu niż w I poł. 2009 roku
Spółka Makarony Polskie oczekuje wyższego zysku w II półroczu 2009 roku w porównaniu do I półrocza i osiągnięcie najlepszych w historii rocznych wyników finansowych, powiedział na wtorkowej konferencji prezes Paweł Nowakowski. Po restrukturyzacji przeprowadzonej w 2008 roku spółka przewiduje utrzymanie tempa ich wzrostu przekraczającego 20% rocznie.
"Spodziewamy się lepszych wyników w II półroczu 2009 r. niż w jego pierwszej połowie" - powiedział Nowakowski.
Prezes dodał, że spółka zwiększy inwestycje w poszerzenie asortymentu, pod uwagę brane są także akwizycje i połączenia.
"Zależy nam na produktach nie mrożonych ani nie chłodzonych, które będziemy mogli przechowywać w naszym magazynie centralnym" - tłumaczył prezes spółki.
Makarony Polskie zamierzają również wycofać jedną markę ze swojego portfela produktów.
"Zamierzamy wyeliminować jedną markę makaronów. Nie ma sensu inwestować w dwa produkty z tego samego segmentu"- wyjaśnił prezes.
Spółka planuje podpisanie nowych kontraktów, które zwiększą sprzedaż. Jednym z nich będzie umowa z Lidl'em, dla którego spółka jest jedynym dostawcą makaronów. Ta umowa oraz inne, mniejsze kontrakty, mają przynieść Makaronom Polskim przyrost sprzedaży o ok 15%.
Ważnym celem Makaronów Polskich jest także zwiększenie udziału w rynku. W segmencie makaronów spółka chce osiągnąć 8% udziału pod markami własnymi, a w daniach gotowych przekroczyć 5%. Obecnie odpowiednio jest to ponad 5% i niespełna 4%.
Przewidywana jest także poprawa efektywności nowych linii do produkcji makaronu, co przełoży się na zmniejszenie kosztów całej produkcji.
Spółka Makarony Polskie miała 1,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2009 roku wobec 2,63 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 55,88 mln zł wobec 43,68 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym, narastająco w I-II kw. 2009 roku spółka miała 1,30 mln zł zysku netto wobec 0,59 mln zł straty rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Makarony Polskie oczekują wzrostu przychodów w II półroczu niż w I poł. 2009 roku