Marcin Gruszka wspiera PR-owo Booksy. „Projekt skupiony na USA”
Marcin Gruszka, były rzecznik sieci Play został zaangażowany przez Booksy do wsparcia polskiego startupu w obsłudze PR. Projekt przewiduje przede wszystkim działania w USA. - To olbrzymi rynek mediowy z naszej krajowej perspektywy. Jestem jednak przekonany o sukcesie bo produkt jest świetny i Amerykanie go kochają. Nie ma innego wyjścia, będzie polski jednorożec - zapowiada Marcin Gruszka w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Marcin Gruszka przez 12 lat był rzecznikiem prasowym sieci Play, jednak w czerwcu 2019 r. odszedł z tego stanowiska. Gruszka nie podał wówczas powodów rozstania z Play, nie zdradził też konkretnych planów zawodowych zapowiadając jedynie że zamierza pozostać w branży public relations.
Kilka miesięcy później, we wrześniu ub.r. były rzecznik Play uruchomił autorski podcast „Halo.Gruszka” poświęcony branży nowych technologii.
Marcin Gruszka w Booksy
Teraz Marcin Gruszka poinformował serwis Wirtualnemedia.pl, że od początku lutego br. jest związany z Booksy. Ten polski startup założony przez Stefana Batorego i Konrada Howarda jest twórcą aplikacji, która służy do łatwego zamawiania przez użytkowników wizyt w zakładach usługowych, np. u fryzjera czy kosmetyczki.
Jak podaje firma jesienią 2019 r. miała ona globalnie ponad 5 mln aktywnych użytkowników i z górą 300 tys. zarejestrowanych salonów po stronie partnerów biznesowych. Pod koniec września ub.r. Booksy pozyskało w nowej rundzie finansowania kwotę 115 mln zł na dalszy rozwój.
W rozmowie z nami Marcin Gruszka wyjaśnia, że nie jest stałym pracownikiem Booksy, został przez firmę zaangażowany do konkretnego projektu związanego z obsługą PR na rynku w USA.
- Współpraca z Booksy to dla mnie niezwykle ciekawe wyzwanie zawodowe z uwagi na to, że mówimy o amerykańskim rynku, pełnym ciekawych projektów technologicznych – zaznacza Gruszka. - To olbrzymi rynek mediowy z naszej krajowej perspektywy. Jestem jednak przekonany o sukcesie bo produkt jest świetny i Amerykanie go kochają. Nie ma innego wyjścia, będzie polski jednorożec.
Były rzecznik Play pracuje dla Booksy z Warszawy, jednak nowy projekt wymaga od niego częstych wizyt w USA. Nasz rozmówca nie jest jeszcze pewien czy w działaniach PR-owych dla Booksy posłuży się zabiegami zastosowanymi wcześniej w Play, polegającymi m.in. na prowadzeniu videobloga. - Nie mam jeszcze wizji. Dopiero zaczynam i koncentruję się na amerykańskich mediach, a tam jest inaczej niż na polskim rynku – wyjaśnia Gruszka.
Małgorzata Szturmowicz szefową finansów Booksy
Booksy poinformowało także, że przyjęło Małgorzatę Szturmowicz na nowe stanowisko wiceprezesa ds. finansowych w firmie. Małgorzata Szturmowicz zdobyła doktorat z dziedziny finansów na SGH w Warszawie. Po zdobyciu doświadczenia w Ernst & Young, międzynarodowym koncernie świadczącym usługi doradcze i audytorskie, objęła stanowisko dyrektora finansowego w Tax Care. Następnie przez 7 lat pełniła funkcję CFO w Idea Banku, w tym 5 lat jako członek zarządu. Jej główne dokonania to wprowadzenie spółki na GPW w kwietniu 2015 r., a także szereg fuzji i przejęć na rynku finansowym.
- Małgorzata to prawdziwa profesjonalistka, takich ludzi jest bardzo mało – zaznacza w komunikacie Stefan Batory, CEO i współzałożyciel Booksy. - Podczas gdy rozwijamy się w szalonym tempie, stajemy się również znacznie bardziej dojrzałym biznesem. Z tego powodu bardzo cieszymy się, że dołącza do nas Gosia z jej doświadczeniem we wprowadzeniu dużej spółki na giełdę, jak i przeprowadzaniu fuzji i przejęć spółek na łączną wartość kilku miliardów złotych, w całej Europie.
Dołącz do dyskusji: Marcin Gruszka wspiera PR-owo Booksy. „Projekt skupiony na USA”