SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marek Sowa

Prezes Agory Marek Sowa opowiada o kierunkach rozwoju w mediach Grupy. Spółka oprócz internetu, zakłada inwestycje w reklamę zewnętrzną, zapowiada akwizycje poza granicami kraju, mówi o przechodzeniu własnych czasopism do internetu.

Outdoor
Marek Sowa: Jest kilka innych segmentów poza internetem, jeżeli chodzi o wzrost wydatków reklamowych. Będziemy rozważali różne inwestycje związane z reklamą zewnętrzną, szczególnie w powierzchnie, w których jest największy wzrost, czyli w nośniki Premium i Superpremium.

Telekomy, telewizja kablowa
Agora nie jest spółką, która angażuje się w projekty kapitałochłonne jak własna sieć telefoniczna, czy telewizja kablowa. Nie wykluczamy jednak uczestnictwa w istniejących już projektach, ale pod warunkiem, że umożliwią one Grupie łatwiejszy dostęp do dystrybucji.

Telewizja naziemna
Żadnej możliwości nie wykluczamy. Natomiast, gdy rozmawiamy o mediach, gdzie możemy w chwili obecnej budować wartość, to nie jest to telewizja naziemna.

Naziemna telewizja cyfrowa
Będziemy się temu przyglądać, nie mówimy nie, wszystko jeszcze jest możliwe.

Zagranica
Na dzień dzisiejszy działalność na Ukrainie nie jest materialna, w tym znaczeniu nie jest znacząca. Nie przewidujemy, żeby zmieniło się to w tym roku, jeżeli nie nastąpią akwizycje. Na pytanie czy zakładamy akwizycje odpowiadam tak.

Radio
Radio spełnia rolę ośrodka budowania kompetencji w mediach innych niż drukowane. Na razie nie przewidujemy żadnych przejęć.

Czasopisma (przechodzenie do internetu)
Dobrym przykładem jest nasz tytuł "Dziecko", które dobrze radzi sobie zarówno w druku, a przeniesione do sieci również tam. Możemy sobie wyobrazić inne projekty tematyczne, mające swoje odbicie w druku w internecie, a może i w telewizji.

Dywidenda (wcześniej 50 groszy dywidendy na akcję, a za 2006 rok 1,5 zł)
Decyzję będziemy podejmowali w kwietniu tego roku. Zastanawiamy się nad zmianą polityki dywidendowej.

Środki na realizacje rozwoju
Nasze środki wynoszą obecnie około 760 mln zł. Możemy zwiększyć je o około 300 mln zł poprzez zwiększenie linii kredytowej. Jeżeli to będzie konieczne jesteśmy też przygotowani na kolejną emisję akcji.

Dołącz do dyskusji: Marek Sowa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl