SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Markus Tellenbach: 2,3 mln abonentów nc+ to bardzo dobry wynik

Platforma nc+ na koniec czerwca br. miała 2,3 mln abonentów, o 200 tys. mniej niż wiosną, ale TVN uznaje to za bardzo dobry wynik. Spółka spodziewa się wzrostu kosztów restrukturyzacji platformy w II półroczu br.

Zdaniem Markusa Tellenbacha, prezesa Grupy TVN, za spadek liczby abonentów nc+ odpowiadać może  tzw. overlap, czyli pewna liczba klientów, która miała zarówno ofertę Cyfry+ jak i n. Rozwiązanie to było popularne np. wśród osób chcących posiadać prawa do wszystkich najpopularniejszych lig piłkarskich.

- Oczywiste jest, że po połączeniu obu platform, taki klient ma podpisaną tylko jedną umowę. Dla nas nie jest to już dwóch oddzielnych klientów, lecz jeden. W ten sposób dochodzi do pewnej redukcji liczby abonentów. W momencie łączenia n oraz Cyfry+ nie wiedzieliśmy, ilu jest takich abonentów, którzy korzystają z oferty obu platform oddzielnie - stwierdził Markus Tellenbach w rozmowie z Wirtualnemedia.pl - Uważam, że łączna liczba abonentów na poziomie 2,3 mln to bardzo dobry wynik - dodał.

W I półroczu br. platforma poniosła znaczne koszty jednorazowe w wysokości 66 mln zł. Po wyłączeniu tych kosztów, jej wskaźnik EBITDA wyniósł ok. 200 mln zł. W tym okresie nc+ osiągnęła przychody na poziomie 1,14 mld zł.

>>> Platforma nc+ ma 2,3 mln abonentów, straciła 200 tys.

Platforma jest cały czas w trakcie restrukturyzacji. John Driscoll, wiceprezes TVN, poinformował na konferencji, że jej koszty w drugiej połowie roku będą wyższe niż pierwszej. Stwierdził też, że w dłuższym terminie wyniki finansowe nc+ powinny być lepsze. - Prowadzona restrukturyzacja pozwoli uzyskać pełne synergie obu połączonych platform - mówił Driscoll.

Zapytany, czy platforma nc+, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami osiągnie w 2015 roku wskaźnik EBITDA na poziomie 500 mln zł, odpowiedział: - W tej chwili nic nie wskazuje, że ta obietnica nie zostanie zrealizowana.

Platforma nc+ powstała z połączenia Cyfry+ i n. 51 proc. udziałów w niej należy do Grupy Canal+, 32 proc. udziałów ma TVN, zaś 17 proc. - Liberty Global (właściciel UPC Polska).

Dołącz do dyskusji: Markus Tellenbach: 2,3 mln abonentów nc+ to bardzo dobry wynik

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
empiryk primus
podajcie jeszcze ilu klientów miała cyfra i enka przed połączeniem, a ilu teraz. I ile wyniósł ten mityczny overlap
0 0
odpowiedź
User
Stanisław Wiatr
Stracą jeszcze mnie przed połączeniem miernik sygnału wskazywał siłę sygnału-94 % i jakość niezmiennie 100 % . Po połączeniu siła od75 do 83 % maksymalnie a jakość 65 do 82 % w porywach !!!! złodzieje za gorsze pakiety , za programy z telesprzedażą chcą dwa razy wieksze opłaty i za taką jakość ?
0 0
odpowiedź
User
leon naiwny
A zobaczcie jak ich traktowali http://leonnaiwny.republika.pl/ to się będziecie dziwić, że tylko 200 tys nie 2 mln.
0 0
odpowiedź