“MasterChef” pokonał konkurencję i przyniósł 44 mln zł z reklam. Będzie trzecia edycja
Druga edycja reality-show “MasterChef” miała o 650 tys. widzów mniej niż nadawana rok wcześniej pierwsza seria programu. Jednak TVN w czasie emisji formatu był zdecydowanym liderem rynku, a jego wpływy reklamowe wyniosły 44,4 mln zł. W planach jest trzecia edycja.
Średnia oglądalność drugiej edycji pokazywanego w niedziele o 20.00 „MasterChefa” wyniosła 3 mln widzów, co przełożyło się na 18,32 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 24,08 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, emitowana rok temu pierwsza edycja “MasterChefa” gromadziła więcej widzów, bo 3,65 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 21,41 proc. i 27,58 proc. (więcej na ten temat).
Największą oglądalnością cieszył się finałowy odcinek reality-show, pokazany 1 grudnia br. Śledziło go 3,94 mln widzów, co przełożyło się na 22,69 proc. udziału w grupie 4+ i 28,99 proc. w 16-49.
|
Wszyscy 4+ |
|
16-49 |
Data |
AMR |
SHR % |
SHR % |
01-09-13 |
2 450 555 |
15,74% |
21,73% |
08-09-13 |
2 415 695 |
16,09% |
21,97% |
15-09-13 |
2 896 647 |
17,98% |
22,67% |
22-09-13 |
2 697 774 |
16,65% |
21,49% |
29-09-13 |
2 888 721 |
17,79% |
23,99% |
06-10-13 |
2 965 873 |
17,88% |
23,34% |
13-10-13 |
2 822 073 |
17,40% |
24,06% |
20-10-13 |
2 941 862 |
17,91% |
23,53% |
27-10-13 |
3 136 116 |
19,17% |
25,91% |
03-11-13 |
3 566 570 |
20,61% |
26,17% |
10-11-13 |
3 211 355 |
19,69% |
25,28% |
17-11-13 |
2 848 130 |
17,33% |
22,56% |
24-11-13 |
3 254 615 |
18,57% |
24,16% |
01-12-13 |
3 937 804 |
22,69% |
28,99% |
Średnia |
3 006 471 |
18,32% |
24,08% |
Telewizja TVN w trakcie emisji „MasterChefa” zajmował pierwszą pozycję w rynku telewizyjnym. Druga była TVP1, nadająca wówczas „Sport”, „Pogodę” i “Blondynkę” - jej udział wynosił 17,92 proc. Dalej uplasowały się Polsat („Tylko muzyka”, filmy fabularne; 13,65 proc.) i TVP2 (programy kabaretowe; 10,31 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 drugie miejsce za TVN zajął Polsat z 14,82 proc. udziału, a trzecia była TVP1 (11,73 proc.).
|
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVN - MasterChef |
3 006 471 |
18,32% |
24,08% |
TVP1 |
2 940 599 |
17,92% |
11,73% |
Polsat |
2 240 476 |
13,65% |
14,82% |
TVP2 |
1 691 456 |
10,31% |
8,62% |
Wpływy reklamowe z emisji 13 odcinków „MasterChefa 2” wyniosły 44,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Pierwsza edycja z reklam przyniosła jedynie 22,4 mln zł
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników programu. Cała seria „MasterChefa” cieszyła się dobrą oglądalnością, a niedzielne 29 proc. widowni na finale jest w dzisiejszych czasach wręcz spektakularnym wynikiem - mówi nam Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Nie podejmujemy jeszcze decyzji co do przyszłej jesieni, ale wobec takich wyników decyzja o kolejnym sezonie wydaje mi się dość oczywista - dodaje.
W programie „MasterChef” brało udział 14 uczestników, którzy przygotowując różne potrawy walczyli o tytuł Mistrza Kuchni, 100 tys. zł i kontrakt na wydanie książki kucharskiej. Zwyciężczynią drugiej edycji została Beata Śniechowska. Gospodynią show była Magda Gessler, a jurorami - Anna Starmach i Michel Moran. Stacja program produkowała samodzielnie.
Finał, Gość specjalny: Kurt Scheler. Jurorzy: Magda Gessler, Anna Starmach, Michel Moran, Uczestnicy: Beata Śniechowska, Diana Volokhova, Maria Ożga, fot.: TVN / Jacek Wrzesiński
Dołącz do dyskusji: “MasterChef” pokonał konkurencję i przyniósł 44 mln zł z reklam. Będzie trzecia edycja