Mediacap chce do 2020 roku 5-krotnie zwiększyć wpływy z Opinie.pl, TalentMedia i Plastream
Holding marketingowo-technologiczny Mediacap przedstawił swoją strategię rozwoju na najbliższe trzy lata. Firma chce, żeby roczne wpływy z jej platform Opinie.pl, TalentMedia i Plastream wzrosły do 76 mln zł, a zysk EBITDA - do 21 mln zł.
W swojej strategii Mediacap zwraca uwagę, że według danych PwC polski rynek reklamy internetowej wzrośnie z 0,3 mld zł w 2010 roku do 1 mld zł w 2019 roku, a najszybciej zyskującym segmentem będzie wideo, ze średniorocznym wzrostem wynoszącym 36 proc.
- Od kilku lat oglądalność telewizji linearnej konsekwentnie spada, podczas gdy globalna oglądalność YouTube’a tylko w ciągu ostatnich trzech lat wzrosła aż pięciokrotnie. Już teraz YouTube każdego miesiąca dociera do 16 mln Polaków, a video staje się dominującym formatem komunikacji online. Analitycy spodziewają się podwojenia skali segmentu wideo online w ciągu najbliższych dwóch lat, do poziomu 0,5 mld złotych - wylicza firma. - Dalsza cyfryzacja marketingu w naturalny sposób pociągnie za sobą inwestycje w analitykę big data, opartą o machine learning i cloud. To właśnie w te trendy wpisuje się nowa strategia Mediacap - dodaje.
Mediacap chce się skupić na rozwoju swoich trzech podmiotów: Opinie.pl, TalentMedia i Plastream. Pierwszy to internetowa platforma badawcza, wokół której firma od trzech lat rozwija usługi z zakresu analizy danych, realizacji badań rynku i automatyzacji procesów marketingowych. Dwa tygodnie temu przejęła platformę do monitoringu mediów społecznościowych BrandSpy, którą będzie integrować z Opinie.pl.
51 proc. udziałów sieci youtuberskiej TalentMedia zostało kupione przez Mediacap w marcu br. za 2,78 mln zł (plus ewentualne premie). Firma zakłada, że już w przyszłym roku TalentMedia generować będzie ponad 20 proc. jej wszystkich wpływów marketingowych, a do 2020 roku ma stać się największą siecią MCN w Europie Środkowo-Wschodniej.
Z kolei Plastream to zautomatyzowane rozwiązanie do analityki i monetyzacji treści video oparte o rozwiązania cloud i machine learning. Mediacap zapowiada, że to narzędzie - umożliwiające m.in. łączenie wideo online z konkretnym produktem i automatyczne przekierowanie konsumenta do wskazanej platformy zakupowej - będzie oferowane klientom na całym świecie w modelu abonentowym jako SaaS (Software as a Service). Firma prognozuje, że w 2020 roku Plastream wygeneruje 20 mln zł przychodów przy rentowności EBITDA na poziomie co najmniej 50 proc.
Mediacap chce, żeby w przypadku Opinie.pl wpływy wzrosły z 9,3 mln zł w ub.r. do 22,7 mln zł w 2020 roku, a zysk EBITDA - z 1,9 do 5,7 mln zł. TalentMedia ma zanotować w tym okresie wzrost wpływów z 5,1 do 33,8 mln zł i EBITDA z 0,2 do 5,1 mln zł, a Plastream - z 0,3 do 20 mln zł wpływów i 0,2 do 10 mln zł EBITDA.
W efekcie firma zamierza mieć w 2020 roku z tych trzech platform 76,5 mln zł wpływów (oznacza to ich średnioroczny wzrost o 51 proc.) i 20,7 mln zł zysku EBITDA (przy średniorocznym wzroście o 27 proc.).
W minionym kwartale Mediacap zanotował 11,94 mln zł wpływów ze sprzedaży (co oznacza minimalny wzrost w porównaniu do 11,9 mln zł rok wcześniej) i 16 tys. zł zysku netto (wobec 467 tys. zł w pierwszym kwartale ub.r.).
Dołącz do dyskusji: Mediacap chce do 2020 roku 5-krotnie zwiększyć wpływy z Opinie.pl, TalentMedia i Plastream