SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Medyczna Konsultacja Telefoniczna

Firma Medicover Sp. z o.o. opracowała i uruchomiła Medyczną Konsultację Telefoniczną (MKT)

Jest to unikalny w Polsce i jeden z niewielu w Europie system, który przy użyciu najnowszej wiedzy oraz międzynarodowych standardów leczenia, pozwala służbom medycznym gorącej linii szybko określić najlepszą dla pacjenta procedurę medyczną.

Medyczna Konsultacja Telefoniczna jest interaktywną aplikacją, wspomagającą prowadzenie konsultacji przed-medycznej przez telefon. Aplikacja zawiera 240 skryptów obejmujących najczęściej spotykane problemy medyczne oraz niezwykle bogatą i precyzyjną bazę danych o wszystkich instytucjach medycznych w Polsce. Docelowo będzie w niej 250 placówek współpracujących z Medicover, a także adresy aptek, przychodni i szpitali państwowych, ośrodków toksykologicznych, telefonów zaufania i alarmowych oraz kalendarze szczepień. W oddzielnej aplikacji współpracującej z MKT znajdzie się Pharmindex czyli kompendium wiedzy o lekach.

"Wprowadzenie Medycznej Konsultacji Telefonicznej jest elementem długoterminowej strategii rozwoju korporacji Medicover, która zakłada konsekwentne podnoszenie jakości usług dla klientów oraz rozszerzanie ich zakresu. Wciąż inwestujemy w innowacyjne technologie, co pozwala nam utrzymać pozycję lidera w branży usług medycznych w Europie Środkowo-Wschodniej" - powiedział dr n. med. Marcin Ajewski, Dyrektor Medyczny Medicover Sp. z o.o.

Prace nad projektem rozpoczęły się rok temu. Na wstępie przeprowadzono analizę funkcjonujących na świecie systemów wspomagania dyspozytorów pogotowia (CAD). Zespół osób tworzących projekt odwiedził m.in. oddziały EMS (Emergency Medical System) w USA i Skandynawii. Oceniano funkcjonalność dostępnych na rynku aplikacji oraz stopień ich wykorzystania. Na tej podstawie podjęto decyzję o stworzeniu własnej, autorskiej aplikacji, uwzględniającej charakterystykę pacjentów Medicover, uwarunkowania geograficzne oraz specyfikę świadczonych przez firmę usług medycznych.

W skład zespołu projektowego weszli lekarze specjaliści chorób wewnętrznych, medycyny rodzinnej, pediatrii, medycyny stanów nagłych i reanimacji, dyspozytorzy gorącej linii oraz informatycy pracujący pod kierunkiem dr n. med. Andrzeja Byszewskiego, Kierownika Pogotowia Medicover. Konsultację naukową przeprowadził prof. dr hab. n. med. Andrzej Zawadzki, Wojewódzki Konsultant ds. Medycyny Ratunkowej.

Przy pomocy systemu przeszkolony personel medyczny zbiera informacje od pacjenta i określa najlepszą procedurę medyczną. System umożliwia szybką identyfikację stanów zagrożenia życia poprzez zadanie tzw. krytycznych pytań. W przypadku odpowiedzi pozytywnej na którekolwiek z nich system sygnalizuje konieczność wysłania karetki. Zależnie od okoliczności dyspozytor MKT podaje również informację, w jaki sposób należy udzielić pierwszej pomocy do czasu przybycia ekipy ratunkowej. "Każdy telefon jest traktowany z powagą - pacjenci Medicover uzyskają poradę w przypadku każdej, nawet najbardziej błahej dolegliwości." - zapewnia dr Andrzej Byszewski, Kierownik Pogotowia Medicover, współtwórca systemu. Jeśli życiu pacjenta nie zagraża bezpośrednie niebezpieczeństwo, personel medyczny posługując się skryptami próbuje określić, z jakim problemem ma do czynienia. Tu mogą paść pytania dotyczące objawów takich jak np. intensywność bólu, występowanie wysokiej temperatury czy wymiotów. W każdym momencie rozmowy system może zaalarmować obsługę, że dolegliwości wskazują na konieczność wysłania karetki. W zależności od problemu z jakim dzwoni pacjent procedury postępowania mogą również wskazać potrzebę wysłania lekarza Medicover z wizytą domową lub konieczność zgłoszenia się do kliniki w ciągu 2-4 lub 24 godzin. W innych przypadkach dyspozytor udziela instrukcji, jak możemy poradzić sobie z dolegliwościami we własnym zakresie (tzw. Instrukcja Opieki Domowej). "Należy zaznaczyć, że MKT nie jest próbą leczenia przez telefon. System nie zastąpi konieczności kontaktu z lekarzem" - dodaje dr Byszewski.

Medyczna Konsultacja Telefoniczna to kolejny krok w tworzeniu jednolitych standardów postępowania dla wszystkich placówek Medicover.

Dołącz do dyskusji: Medyczna Konsultacja Telefoniczna

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl