„Men’s Health” na czele sprzedaży wśród pism męskich. „CKM” z największym spadkiem
W I kwartale 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „CKM”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I kwartale 2014 roku wyniosła 62 394 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była wyższa o 8,76 proc. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Na drugim miejscu uplasował się „Playboy” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie magazyn ten zanotował spadek wynoszący 4,78 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 45 217 egz.
Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 21,44 proc. do 30 302 egz.
Za podium uplasowało się „Logo” (Agora), którego sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 16,05 proc. do 26 408 egz.
Z kolei wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w I kwartale br. wyniosła 30 258 egz., po spadku o 5,73 proc.
Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Business Communcation) wzrósł o 10,65 proc. do poziomu 14 701 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 350 |
62 394 |
62 394 |
97 833 |
57 367 |
57 367 |
Playboy |
80 000 |
45 217 |
45 217 |
83 236 |
47 841 |
47 487 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
63 333 |
30 318 |
30 302 |
75 000 |
38 570 |
38 570 |
Logo |
57 333 |
28 126 |
26 408 |
62 667 |
31 513 |
31 457 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
54 128 |
32 792 |
30 258 |
64 330 |
33 531 |
32 098 |
Sukces |
33 154 |
23 338 |
14 701 |
42 066 |
15 252 |
13 286 |
W marcu 2014 roku liderem również był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2013 roku zwiększyła się o 4,78 proc. do 57 986 egz. Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Playboy” (36 929 egz.; spadek o 1,11 proc.). Natomiast na trzecie miejsce spadło „CKM” (29 390 egz.; w dół o 22,88 proc.).
W tym ujęciu najwięcej straciło „Logo” - było to 23,62 proc. do 23 169 egz.
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 520 |
57 986 |
57 986 |
98 000 |
55 340 |
55 340 |
Playboy |
70 000 |
36 929 |
36 929 |
75 000 |
37 490 |
37 338 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
60 000 |
29 390 |
29 390 |
70 000 |
38 109 |
38 109 |
Logo |
57 100 |
24 956 |
23 169 |
63 000 |
30 388 |
30 332 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
58 001 |
33 435 |
31 250 |
68 998 |
34 817 |
34 217 |
Sukces |
24 482 |
14 214 |
11 829 |
35 132 |
16 197 |
15 744 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży wśród pism męskich. „CKM” z największym spadkiem