SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Metamorfoza miesięcznika "Claudia"

Kolejny etap rozwoju miesięcznika "Claudia"

Miesięcznik "Claudia" od wydania październikowego (na rynku 17 września 2004) ponownie zmienia szatę graficzną i zawartość merytoryczną pisma.

- Nie zmieniamy poradniczego charakteru naszego flagowego magazynu, ale chcemy, aby nasz miesięcznik był jeszcze bardziej nowoczesny i praktyczny. "Claudia" nie zmienia swej grupy celowej (kobiety 20-45 lat, wykształcenie wyższe i średnie, mieszkanki miast od 100 do ponad 500 tyś. mieszkańców, dochody: 1.800 do ponad 3.000PLN netto/miesiąc/gospodarstwo domowe), ale tylko odpowiada na wciąż rosnące oczekiwania swych czytelników. Głównym celem strategii Wydawnictwa G+J Polska jest zawartość redakcyjna magazynów. Ta polityka jest konsekwentnie  przez nas realizowana. Uważamy, że na bardzo trudnym i konkurencyjnym rynku inwestycje w polepszanie jakości samego produktu są niezbędne - powiedziała Magdalena Malicka, nowy Wydawca Kobiecych Magazynów Poradniczych G+J Polska.

Od nowego numeru zdecydowano się odświeżyć szatę graficzną "Claudii". Layout jest teraz bardziej przejrzysty, dynamiczny i nowoczesny.
Nowa "Claudia" ma dziesięć stałych działów: Moda, Wydarzenia i Ludzie, Teraz Uroda, Twoje Zdrowie, Lepsze Życie, Temat Miesiąca, Nasze Uczucia, Smaczna Kuchnia, Ładny Dom, Rozrywka i Relaks.
Poszczególne działy magazynu zostały wyraźnie zaznaczone:  każdy z nich ma swoją wewnętrzną "okładkę", a strony zaznaczone są belką w kolorze przypisanym do danego działu. Dzięki temu, struktura pisma ma być bardziej przejrzysta, a nawigacja po piśmie łatwiejsza.

Wiele działów ma stałe nowe rubryki, np. w dziale Zdrowie - rubryka Zdrowie dziecka, w Urodzie - rubryka Zabiegi,  Kuchnia - rubryka Szkoła kulinarna.

- W styczniu br. w "Claudii" pojawił się jako integralna część magazynu, specjalny 36-stronicowy dodatek "Twój Poradnik". Cieszył się on takim zainteresowaniem czytelników, że zdecydowaliśmy się wraz z nową "Claudią" wydać "Claudię Twój Poradnik" jako osobny 36-stronicowy grzbiet. Wszystkie poradnikowe tematy znalazły swoje miejsce w poszczególnych działach, wzbogacając "Claudię" o cenne rady i praktyczne wskazówki. Pierwszy numer dodatku poświęcony jest w całości szybkiej i taniej kuchni, proponuje czytelnikom ponad 100 łatwych przepisów na smaczne potrawy.
Dodatek będzie się ukazywać w cyklu miesięcznym jako numer specjalny "Claudii" z bardzo atrakcyjną dla czytelników ceną 1 zł. Co miesiąc monotematyczne dodatki będą poświęcone różnym praktycznym tematom - powiedziała Magdalena Malicka.

"Claudia" i "Claudia Twój Poradnik" będą promowane w TV (TVP, TVN, Polsa, TV4, TVN7), radiu (Radio ZET, RMF i PR Pr3) oraz na łamach pozostałych pism G+J Polska (naj, Gala, Glamour, National Geographic, Focus, Rodzice, Moje Mieszkanie i Moje Gotowanie). W/w kampania promocyjna będzie znacznie silniejsza niż to miało miejsce do tej pory. Nowa kreacja telewizyjnego spotu "Claudii" oraz dodatku "Claudia Twój Poradnik" została opracowana przez dział marketingu G+J oraz studio Badi Badi. Media zaplanował i kupił Starcom. Cena magazynu (4,90zł) oraz objętość (148 stron) pozostają bez zmian. Nakład "Claudii" 10/04 wynosi 800.000 egzemplarzy; w tym wzrósł o 40% nakład wydania bez gadżetu.

Ostatnie wyniki sprzedaży "Claudii" potwierdzają jej pozycję lidera na rynku miesięczników.  "Claudia" jest najchętniej kupowanym miesięcznikiem kobiecym:  średnia sprzedaż za okres styczeń-maj 2004r. wyniosła 530.149 egz. (ZKDP, styczeń- maj 2004), oraz najchętniej czytanym:  liczba czytelników "Claudii" wynosi 2.896.284 (PBC General (SMG/KRC), COW, styczeń-lipiec 2004, cała populacja n=21.059).

Reklamodawcy doceniają wartość flagowego magazynu G+J Polska, dzięki czemu "Claudia" może pochwalić się największą ilością stron reklamowych w swoim segmencie (257stron, Expert Monitor, styczeń - lipiec 2004, bez autopromocji), oraz pierwszym miejscem pod względem przychodów reklamowych (32.000.000 PLN, Expert Monitor, styczeń - lipiec 2004, bez autopromocji i form specjalnych). Na liście "TOP 20" magazynów o najwyższych przychodach reklamowych, "Claudia" zajmuje czwarte miejsce, tuz po tygodnikach opinii (cf. Załącznik)

"Ten ważny krok w rozwoju naszego flagowego magazynu jest, jak mocno w to wierzę, początkiem znaczących zmian zaplanowanych przez Magdalenę Malicką, nowego Wydawcę Kobiecych Magazynów Poradniczych G+J Polska. Wierzę, że w/w zmiany wprowadzone przez Magdę Malicką wraz z Redaktor Naczelną i zarazem Wydawcą Odpowiedzialnym "Claudii" Ewą Kacprzycką, przy silnym wsparciu Dyrektora Kreatywnego G+J Michała Piekarskiego, okażą się sukcesem rynkowym. Jestem dumny z pracy całego zespołu redakcji i marketingu "Claudii" (powiedział Oliver Voigt, Prezes G+J Polska)

- Chciałabym podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w proces zmian "Claudii", a zwłaszcza Redaktor Naczelnej Ewie Kacprzyckiej, Dyrektorowi Kreatywnemu Michałowi Piekarskiemu, Dyrektorowi Artystycznemu "Claudii" Markowi Dzwonkowskiemu, Dyrektorowi ds. Wydawniczych Renacie Sieroń, całej Redakcji "Claudii" oraz zespołowi Marketingu i Reklamy naszego flagowego magazynu - powiedziała Magdalena Malicka.

Dołącz do dyskusji: Metamorfoza miesięcznika "Claudia"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl