Nadawca stacji Metro: wpływy 42 proc. w górę, strata zmalała o 6,5 mln zł
Spółka Green Content nadająca kanał Metro (należy do Discovery Polska) w ub.r. zwiększyła przychody o 42,5 proc. do 16,37 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych jej strata netto skurczyła się z 7,79 do 1,34 mln zł.
Za sprzedaż oferty reklamowej Metra odpowiada TVN Media, przychody od tej spółki zwiększyły się w ub.r. z 10,67 do 15,31 mln zł. Natomiast wpływy od TVN wzrosły z 0,7 do 0,8 tys. zł.
W ub.r. średnia widownia minutowa Metra wynosiła 18 510 osób, a udział w rynku oglądalności - 0,32 proc., o 0,05 proc. więcej niż rok wcześniej (dane Nielsen Audience Measurement).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki operacyjne nadawcy Metra zmniejszyły się o 7,2 proc. do 17,77 mln zł. Koszty usług obcych zmalały z 17,64 do 16,67 mln zł, a podatków i opłat skurczyły się z 1,09 mln do 0,5 tys. zł.
Koszty wobec TVN spadły z 6,44 do 5,84 mln zł, a wobec spółki Discovery Communications Europe - z 1,87 do 1,38 mln zł.
Na poziomie sprzedażowym i operacyjnym strata spółki zmalała z 7,66 do 1,39 mln zł, a strata brutto i netto - z 7,79 do 1,34 mln zł.
Przez 7 lat ponad 70 mln zł strat
Discovery Polska dopłaciło w ub.r. 15 mln zł do kapitału Green Content. Dzięki temu kapitał własny spółki poszedł w górę z -4,72 do 8,94 mln zł. Od początku działalności w połowie 2015 roku zanotowała ona łącznie 72,2 mln zł strat.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Nadawca stacji Metro: wpływy 42 proc. w górę, strata zmalała o 6,5 mln zł