Międzynarodowe marki serwisów społecznościowych zyskują w Indiach
19,4 miliona indyjskich internautów odwiedziło w grudniu minionego roku strony serwisów społecznościowych. To o 51 procent więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie (12,8 mln).
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że coraz ważniejszą pozycję na rynku serwisów społecznościowych w Indiach zdobywają międzynarodowe marki, takie jak Orkut, Facebook, hi5, LinkedIn czy MySpace.
W ostatnim miesiącu 2008 roku zdecydowanie najpopularniejszym tego typu serwisem w Indiach był Orkut, z liczbą 12,9 miliona unikalnych odwiedzających - o 81 procent większą w porównaniu z grudniem roku 2007.
Na kolejnych miejscach znalazły się serwisy: Facebook.com (4 mln unikalnych odwiedzających - wzrost o 150 procent), Bharatstudent.com (3,3 mln - wzrost o 88 procent), hi5.com (2 mln - wzrost o 182 procent), ibibo.Com (990 tys. - spadek o 50 procent), MySpace (741 tys. - wzrost o 110 procent), LinkedIn.com (513 tys. - wzrost o 75 procent), PerfSpot.com (433 tys. - spadek o 79 procent), BIGADDA.com (385 tys. - spadek o 25 procent) oraz Fropper.com (248 tys. - spadek o 3 procent).
Firma comScore opublikowała również dane odnośnie odsetka internautów korzystających z serwisów społecznościowych w poszczególnych krajach regionu Azji i Pacyfiku. Pod tym względem w grudniu ubiegłego roku liderem był Singapur ze wskaźnikiem penetracji na poziomie 74,3 procenta, wyprzedzając kolejno Australię (68,3 procenta), Koreę Południową (68 procent), Malezję (66,6 procenta), Hong Kong (62,8 procenta), Nową Zelandię (62,8 procenta), Indie (60,3 procenta), Japonię (50,9 procenta), Chiny (45,6 procenta) oraz Tajwan (42,4 procenta). Z kolei średnia dla całego regionu wyniosła 60,6 procenta.
źródło: comScore
Dołącz do dyskusji: Międzynarodowe marki serwisów społecznościowych zyskują w Indiach