SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Młodzi polscy internauci zauważają reklamy, ale klikają w nie przypadkowo

Prawie 85 proc. polskich internautów poniżej 25. roku życia zauważa w sieci reklamy. Przy czym wśród niecałych 50 proc. użytkowników, którzy w nie klikają, większość robi to przez przypadek.

Badanie Digital Young pokazuje, że kontakt z markami najwięcej młodych polskich internautów ma w formie reklam, które widzą na stronach, oraz w Google, gdzie szukają informacji o brandach i firmach. Nieco mniej ważne są serwisy poszczególnych produktów i firm. Natomiast opinie na forach, stronach i blogach mają większy zasięg niż profile marek i firm w serwisach społecznościowych.

31 proc. młodych użytkowników klika w reklamy zarówno graficzne, jak i płatne linki tekstowe w Google. Grupa ta stanowi 78 proc. wszystkich młodych osób klikających w linki tekstowe oraz 70 proc. tych klikających w reklamy graficzne.

>>> Młodzi Polacy o markach w internecie: oceniają, zmieniają zdanie, kupują 



Młodzi użytkownicy internetu zdecydowanie częściej oglądają reklamy marek i produktów niż wyszukują o nich informacje w Google. Ok. 6 proc. internautów klika w reklamy graficzne i tekstowe, a ponad 7 proc. czyta maile reklamowe. 



Wśród młodych internautów, którzy klikają w reklamy, ponad 60 proc. robi to przypadkowo. Prawie 45 proc. klika, bo reklama ich zainteresowała, 31 proc. - bo rozśmieszyła, a 27 proc. - bo po prostu się spodobała. Natomiast 30 proc. robi to, bo jest zainteresowane typem produktów, które są reklamowane.


Badanie zostało zrealizowana przez sieć reklamową Ad-Vice w dniach 16-29 maja w formie ankiet ilościowych typu CAWI na grupie 2 065 osób mających poniżej 25 lat, które odwiedziły serwisy internetowe wchodzące w skład pakietu Digital Young (m.in. demotywatory.pl, komixxy.pl, mistrzowie.org, zadane.pl).

Dołącz do dyskusji: Młodzi polscy internauci zauważają reklamy, ale klikają w nie przypadkowo

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
R
Zwłaszcza jak trzeba trafić w uciekający "krzyżyk" heh :)
0 0
odpowiedź
User
Crone
Używam Adblocka (blokuję reklamy) ponieważ:
1) reklamy uciekają (trafienie w "krzyżyk' to niemal gra zręcznościowa)
2) reklamy są głośne (siedzisz przed kompem, a tu nagle włącza się muzyka, i dziecko obudzone)
3) reklamy spowalniają pracę komputera - jak na stronie jest 5-7 reklam flash, to komp mi się "mrozi"
4) reklamy stanowią 30-70% "wagi" strony (na 800 kB / 300-600 kB to reklamy - problem przy internecie mobilnym, gdzie płaci się za transfer - ściąga się 60% więcej danych: patrz pkt. 1-3


Rozumiem z czego żyją twórcy serwisów - żyją z reklam. Lubię reklamy. Z reklam można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy o interesujących nas produktach, o nowościach. Lubię reklamy statyczne i tekstowe. Blokuję jednak wszystkie. Patrz pkt 1-4.
0 0
odpowiedź
User
mr xxx
Jak wydawca jest członkiem IAB Polska to krzyżyk CI nie ucieknie i dźwięk nie huknie. Biorąc pod uwagę pozostałe czynniki to z punktu finansowego odbiorcą reklamy i tak nie jesteś skoro masz komp co muli flash i słabe łącze:)
0 0
odpowiedź