Mniejsze spadki sprzedaży dzienników w czerwcu. Na plusie „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”
Większość dzienników zanotowało w czerwcu br. spadki sprzedaży ogółem, ale były one niższe niż w poprzednich miesiącach. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”. Wzrosty odnotowały zaś „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”.
Jak wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu 2014 roku wyniosła 314 202 egz., czyli 4,35 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 167 287 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 12,44 proc., co było drugim największym spadkiem w całym rankingu. Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik w czerwcu br. zmalał o 0,35 proc. do 147 806 egz.
Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 7,51 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 56 116 egz.
Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 13,76 proc. - odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego tytułu w czerwcu br. wyniósł 21 332 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.
Spadki sprzedaży dzienników w czerwcu br. były zdecydowanie niższe niż w maju czy kwietniu. Mógł to być skutek gorącej sytuacji politycznej po ujawnieniu tzw. afery podsłuchowej przez „Wprost” (więcej na ten temat).
Poza tym w czerwcu aż dwa tytuły zanotowały wzrosty. Zyskał będący na pozycji szóstej „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik poszedł do góry o 13,76 proc. do 37 739 egz. Większym zainteresowaniem ten tytuł cieszył się m.in. z powodu piłkarskiego mundialu.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła tradycyjnie wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 23,12 proc. i wyniosła 4 622 egz.
Tytuł |
czerwiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
ZKDP |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
434 434 |
314 202 |
314 202 |
480 440 |
328 480 |
328 480 |
Gazeta Wyborcza |
245 753 |
188 659 |
167 287 |
288 018 |
211 225 |
191 057 |
Super Express |
255 832 |
148 526 |
147 806 |
263 314 |
149 045 |
148 325 |
Rzeczpospolita |
71 648 |
59 791 |
56 116 |
90 269 |
84 541 |
60 674 |
Dziennik Gazeta Prawna |
63 256 |
56 635 |
46 691 |
70 133 |
64 775 |
49 025 |
Przegląd Sportowy |
72 651 |
37 739 |
37 739 |
76 588 |
36 437 |
36 437 |
Gazeta Polska Codziennie |
66 521 |
21 348 |
21 332 |
88 244 |
24 735 |
24 735 |
Puls Biznesu |
15 782 |
14 544 |
10 833 |
17 995 |
16 372 |
11 642 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 150 |
5 032 |
4 622 |
10 731 |
6 786 |
3 754 |
Dołącz do dyskusji: Mniejsze spadki sprzedaży dzienników w czerwcu. Na plusie „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”